
Wel knap dat je als tuner zelfs op je computerplaatjes de kieren van je bodykit niet helemaal lekker krijgt, maar dat even terzijde. De afbeeldingen hierboven komen van 1016 Industries, een tuner die zich normaliter richt op supercars, maar het graag wat hogerop gaat zoeken met de Cullinan. Het bijzondere is dat de bodykit grotendeels uit de 3D-printer komt. Zelfs de koolstofvezel delen.
Dankzij de koolstofvezel bodykit uit de 3D-printer zou de Rolls-Royce Cullinan lichter en sterker moeten zijn. Hoeveel lichter of sterker, dat meldt de tuner niet. Een bijkomend voordeel is de productietijd. Het bedrijf zegt dat de ombouw van een auto geen maanden meer duurt, maar weken. Het koolstofvezel kan geheel of deels worden gespoten, of je kunt kiezen voor ‘heel zeldzaam, deels gesmeed koolstofvezel’. Dat zal laatste zal er ongeveer uitzien zoals het koolstofvezel op bijvoorbeeld de Huracán Performante.
De pasvorm van de bodykit uit de 3D-printer zou goed moeten zijn
Volgens de baas van 1016 hoef je je niet druk te maken om de naden van de bodykit: ‘Elk stuk gesmeed koolstof in onze nieuwe Cullinan integreert naadloos in de bestaande carrosserie. We zijn ongelooflijk blij met de nieuwe Cullinan, die gebruik maakt van geavanceerde productietechnieken die nog nooit met succes in de industrie zijn toegepast op deze schaal.’
Meer van TopGear


Is de vernieuwde Rolls-Royce Cullinan Series II nóg beter dan eerst? (review)

Hacker laat gratis Maybach GLS en Rolls-Royce Cullinan bij hem bezorgen

Dit is de nieuwe Rolls-Royce Cullinan Series II (ook gelijk als Black Badge)

Dit is de nieuwe auto van Tiësto, met een knaloranje interieur

Pijnlijk: Rolls-Royce Cullinan Black Badge van voetballer Hakim Ziyech is gecrasht

Voor wie elektrische Rolls-Royce Spectre te stil vindt, is er nu eentje met een V12

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Bij deze (slimme) nieuwe diefstalmethode weten mensen niet eens dat ze bestolen worden

Nieuwe Rolls-Royce kost minder dan een gebruikte Kia Picanto

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)
