Wel knap dat je als tuner zelfs op je computerplaatjes de kieren van je bodykit niet helemaal lekker krijgt, maar dat even terzijde. De afbeeldingen hierboven komen van 1016 Industries, een tuner die zich normaliter richt op supercars, maar het graag wat hogerop gaat zoeken met de Cullinan. Het bijzondere is dat de bodykit grotendeels uit de 3D-printer komt. Zelfs de koolstofvezel delen.

Dankzij de koolstofvezel bodykit uit de 3D-printer zou de Rolls-Royce Cullinan lichter en sterker moeten zijn. Hoeveel lichter of sterker, dat meldt de tuner niet. Een bijkomend voordeel is de productietijd. Het bedrijf zegt dat de ombouw van een auto geen maanden meer duurt, maar weken. Het koolstofvezel kan geheel of deels worden gespoten, of je kunt kiezen voor ‘heel zeldzaam, deels gesmeed koolstofvezel’. Dat zal laatste zal er ongeveer uitzien zoals het koolstofvezel op bijvoorbeeld de Huracán Performante.

De pasvorm van de bodykit uit de 3D-printer zou goed moeten zijn

Volgens de baas van 1016 hoef je je niet druk te maken om de naden van de bodykit: ‘Elk stuk gesmeed koolstof in onze nieuwe Cullinan integreert naadloos in de bestaande carrosserie. We zijn ongelooflijk blij met de nieuwe Cullinan, die gebruik maakt van geavanceerde productietechnieken die nog nooit met succes in de industrie zijn toegepast op deze schaal.’

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)