Het is niet de eerste keer dat we een snelle Audi stationwagon tegenkomen op Domeinen. Geregeld komt er een (al dan niet zwaar gehavend) exemplaar voorbij die gebruikt is als mobiele pinpas. Er is niet zo iets als slechte publiciteit, want iedereen weet dat Audi RS-modellen supersnel én praktisch zijn. Ideaal. Vandaag kwamen we een verrassend nette Audi RS 4 tegen op Domeinen, waardoor we ons afvragen of ze zijn lot al heeft ondergaan (het opnemen van grote sommen geld zonder saldo).
Nu kun je op domeinen van alles tegenkomen. Geregeld zien we auto’s waarvan we honderd procent zeker van weten dat er een interessant verhaal achter zit. Maar ja, niet alle snelle Audi’s zijn gebruikt voor een ramkraak en in beslag genomen. Er zitten natuurlijk ook gewoon faillissementen tussen of inbeslagnames van ‘normale’ mensen die hun rekening niet konden betalen.
Pastinaak onder de snelle stationwagons
In dit geval zien we een vrij normale Audi RS 4. De RS 4 is een beetje de pastinaak onder de snelle stationwagons: iedereen is hem een beetje vergeten. De afgelopen jaren is de Audi RS 6 de meest in het oog springende Audi-stationwagon. Ook is de BMW M3 Touring er nu, die op de meeste (meetbare) aspecten beter is. De RS 4 is net uit productie gegaan, dus wellicht is het nu het beste moment om te kijken naar deze generatie.
Het ziet eruit als een vrij saaie Audi Avant, maar deze heeft ook gewoon de door Porsche ontworpen 2,9-liter V6 met twee turbo’s. De motor is goed voor 450 pk en 600 Nm en gekoppeld aan een achttraps automaat. Uiteraard heeft de auto quattro-vierwielaandrijving. Van 0-100 km/u sprinten is in 4,1 seconden alweer achter de rug en de topsnelheid is 250 km/u, alhoewel dat laatste getal tegen betaling iets hoger kon liggen.
Lees ook: Als je een Audi RS 6 koopt bij de overheid mag je tegenwoordig zelfs de kleur kiezen
Koop jij deze Audi RS 4 bij domeinen?
De configuratie zelf is niet zo bijzonder. Dat muisgrijs in combinatie met hoogglans zwarte details en bicolor-velgen moet maar net je ding zien. Aan de andere kant, haal even de RS4-badges eraf en je kunt redelijk incognito door het verkeer cruisen. Dat is precies de kracht van dit type auto (en waarschijnlijk ook waarom ze populair zijn bij clandestiene activiteiten).
De auto is weliswaar geïmporteerd, maar heeft in Nederland slechts één exemplaar gehad. Daarnaast staat er ook maar 60.907 kilometer op de teller. De auto is afkomstig uit maart van 2019 en dat is misschien wel het beste bouwjaar voor de RS4. Met de facelift (die een paar maanden later volgde) werd de RS 4 er niet fraaier op. In het interieur heb je ook nog die briljante MMI-draaiknop om de functies te bedienen. Zoals mijn opa altijd zei: soms is ouder beter. Interesse? De kavel kun je hier bekijken.
Reacties