Zo zo, van 0 naar 100 in 2,1 seconden. Oh sorry, 21 seconden. Op de snelweg is het na 19:00 uur in deze auto niet eens mogelijk om te hard te rijden. Echt, de topsnelheid ligt (of lag, in de jaren tachtig) op 132 km/u. En dan is dit nog de snelle versie. Daarmee doelen we niet op de Ferrari-bodykit, maar op de 970-cc motor die achter de bestuurder ligt. In Japan werd de Suzuki SC100 gelanceerd in 1977 met een 539 cc kleine, amper 30 pk leverende driecilinder tweetaktmotor, zodat ie voldeed aan de kei-car-regels. Bij ons arriveerde de SC100 in 1979 met een machtige 970 cc viercilinder met zo’n 50 pk. Ogenblikkelijk waren er liefhebbers en zelfs fans. In Nederland verkocht de firma Nimag 3.290 exemplaren van de SC100 in de drie jaar dat ie leverbaar was.
En nu is er deze rode Suzuki SC100 ‘Ferrari’. Origineel uiteraard nooit zo geleverd, daar zou Ferrari gelijk een stokje voor hebben gestoken. Ergens in de afgelopen 40 jaar bouwde iemand de kleine Suzuki om tot F40-replica. Hopelijk voor de gein, want zelfs mensen die nog op hun geld van een Nigeriaanse prins wachten, trappen hier niet in. De auto reed een paar jaar in Nederland rond, maar staat nu in België te wachten op een nieuw baasje. ‘Wij hebben hem gekocht om er een reclamewagen van te maken en eventueel te verhuren als volkstrekker. Maar door gebrek aan tijd moet we hem helaas terug laten gaan. We hebben zelf een autoschadebedrijf, vandaar het idee voor hem te gebruiken als visitekaartje’, laat verkoper Wim weten aan TopGear. Er zit wat werk aan, vandaar dat ie voor 2.500 euro door mag naar de volgende eigenaar. Met dank aan Lars voor de tip!

Reacties

  • Paul heeft op 8 oktober 2020 geschreven:

    interesses,,,👍🏻😁

    Reageer
  • Zet maar op mijn naam heeft op 6 oktober 2020 geschreven:

    Waarom komt ferrari zelf niet met een compacte auto? Hatchbacks doen het over het algemeen goed. Met een beste v6 voorin. Ik kom altijd met goede ideeen.

    Reageer

Laat een antwoord achter aan Paul Reactie annuleren

(verplicht)