
Wielen. We houden ervan. Het liefst vier, maar soms is twee ook prima, net afhankelijk van aan welk redactielid je het vraagt. Hetzelfde geldt voor zes wielen. We snappen het als je het onzin vindt en we snappen het ook als je van mening bent dat je dan beter meteen rupsbanden kunt installeren. Maar we snappen het ook heel erg als je dit supertof vindt. Je kijkt naar de Range Rover Commando 6×6, die zijn leven begon als een normale Land Rover met twee deuren.
In opdracht van een boomchirurg voegde het Britse bedrijf Carmichael & Sons twee wielen én twee extra deuren toe. Eerst werden de extra wielen niet aangedreven, maar later wel. Vaak werd de conversie uitgevoerd in opdracht van hulpdiensten, zoals blusdiensten bij vliegvelden. Het broertje van deze Commando 6×6 is bijvoorbeeld de Truck Fire-Fighting Airfield Crash Rescue 2 (TACR2), waarbij de extra as helpt om het gewicht van het bluswater te dragen.
Bij dit exemplaar plaatsten de bouwers een 5,7-liter V8 met zo’n 330 pk, wat geen overbodige luxe is met een gewicht van 2.200 kilo. Na een zwaar leven te hebben gehad als trouw werkpaard voor de boomchirurg, kwam de Range Rover Commando 6×6 in handen van een liefhebber die een luxer interieur installeerde en een zonnedak liet plaatsen.
Nu staat de Range Rover Commando 6×6 bij Tophat Classics te wachten op een nieuwe eigenaar. Hij moet 20.000 euro kosten, en dat is minder dan een Ford Focus of elektrische VW e-Up, om maar iets te noemen. Let wel: er zit nog wel wat werk aan.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Eerste beelden van de elektrische Range Rover: RaRo houdt van driften

Dit is de Range Rover van Ferry Bouman en hij kan van jou zijn

De volgende Range Rover is vol-elektrisch en krijgt evenveel vermogen als de V8-versie

Rolls-Royce Ghost krijgt een setje dikke 24-inch putdeksels van Vossen

Leuke familiebak nodig? Deze verlengde Range Rover is zo duur als een Renault Espace

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

De dikste Range Rover Sport van dit moment kun je met stoffen bekleding bestellen

Jouw laatste rit liever niet in een Mercedes? Dan is er nu een Defender-lijkwagen

De Defender Octa is hier: de sterkste Defender ooit met offroad launch control

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

I dont now why i am wending this but,I love to are this a behemoth on the in the netherlands