
Wielen. We houden ervan. Het liefst vier, maar soms is twee ook prima, net afhankelijk van aan welk redactielid je het vraagt. Hetzelfde geldt voor zes wielen. We snappen het als je het onzin vindt en we snappen het ook als je van mening bent dat je dan beter meteen rupsbanden kunt installeren. Maar we snappen het ook heel erg als je dit supertof vindt. Je kijkt naar de Range Rover Commando 6×6, die zijn leven begon als een normale Land Rover met twee deuren.
In opdracht van een boomchirurg voegde het Britse bedrijf Carmichael & Sons twee wielen én twee extra deuren toe. Eerst werden de extra wielen niet aangedreven, maar later wel. Vaak werd de conversie uitgevoerd in opdracht van hulpdiensten, zoals blusdiensten bij vliegvelden. Het broertje van deze Commando 6×6 is bijvoorbeeld de Truck Fire-Fighting Airfield Crash Rescue 2 (TACR2), waarbij de extra as helpt om het gewicht van het bluswater te dragen.
Bij dit exemplaar plaatsten de bouwers een 5,7-liter V8 met zo’n 330 pk, wat geen overbodige luxe is met een gewicht van 2.200 kilo. Na een zwaar leven te hebben gehad als trouw werkpaard voor de boomchirurg, kwam de Range Rover Commando 6×6 in handen van een liefhebber die een luxer interieur installeerde en een zonnedak liet plaatsen.
Nu staat de Range Rover Commando 6×6 bij Tophat Classics te wachten op een nieuwe eigenaar. Hij moet 20.000 euro kosten, en dat is minder dan een Ford Focus of elektrische VW e-Up, om maar iets te noemen. Let wel: er zit nog wel wat werk aan.
Meer van TopGear


Eerste beelden van de elektrische Range Rover: RaRo houdt van driften

Dit is de Range Rover van Ferry Bouman en hij kan van jou zijn

De volgende Range Rover is vol-elektrisch en krijgt evenveel vermogen als de V8-versie

Rolls-Royce Ghost krijgt een setje dikke 24-inch putdeksels van Vossen

Leuke familiebak nodig? Deze verlengde Range Rover is zo duur als een Renault Espace

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Rijd jij een auto met deze populaire motor? Kans op dure motorschade, maar er is goed nieuws

Hardrijder komt door een slimme advocaat onder een boete van 204 km/u uit

Je kunt straks ook rode verlichting aan de voorkant van een auto gaan zien – dit is waarom

Waarom 1160 matrixborden in Nederland niet aan geven hoe hard jij mag rijden (terwijl de snelheid wel geldt)

Zo weet je alle over de GP Engeland 025 in minder dan 120 seconden

I dont now why i am wending this but,I love to are this a behemoth on the in the netherlands