
Mocht je over twintig jaar genoeg poet hebben om tijdens een veiling als Villa D’Este je hand op te steken voor hypercar op leeftijd, zoals een Ferrari LaFerrari, dan wil je sowieso een auto met matching numbers – een auto waarbij het chassisnummer en het nummer op de V12 overeenkomen. Cruciaal voor de waarde.
Het is dus voor de waarde van een LaFerrari altijd gunstiger om de bestaande motor te laten reviseren, dan hem te laten vervangen. Dus behoedt een LaFerrari-eigenaar van een prijzige misstap, en koop deze LaFerrari-V12 op eBay. Leg hem in je Suzuki Alto, Volkswagen Transporter, winkelwagen of Pontiac Fiero.
Het lot van de Ferrari uit 2017 waar de motor uitkomt, is niet bekend. De teller die ooit bij deze LaFerrari-V12 hoorde, gaf 30 kilometer aan op het moment van demontage. Vanwege de zeldzaamheid (209 Aperta’s en 499+1 dichte LaFerrari’s) vraagt de verkoper een lieve 800.000 dollar voor de motor.
De LaFerrari-V12 produceert 800 pk en stopt pas bij 9.250 tpm met accelereren. In zijn originele thuis kreeg hij hulp van een elektrische motor waardoor het vermogen steeg tot 963 pk. De waarde van een volledige LaFerrari schommelt rond de 2,5 miljoen dollar. Dezelfde verkoper biedt ook de motor van een F40 en een Enzo aan, die samen ook 800.000 dollar kosten.
Meer van TopGear


‘Ferrari F250 komt in 2024 en is de opvolger van de LaFerrari’

Pijnlijk: Valet crasht LaFerrari van 3,5 miljoen tegen stel scooters

Waarom Ferrari nu (opnieuw) emissies test van de oude LaFerrari

Kooptip: deze hondslelijke Ferrari 458 is een LaFerrari-prototype

LaFerrari rijdt 372 km/u op Autobahn

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

Er staat weer een enorm schip met 3.000+ auto’s in de fik (en je kunt de oorzaak wel raden)

Wist je dat je (zelfs thuis) aan de laadpaal een onzichtbare heffing van zo’n 10 procent betaalt?
