
Dit is de allerallerallerlaatste gesloten LaFerrari die Ferrari produceerde. Nummertje 499 zou de laatste zijn, totdat een aardbeving veel schade aanrichtte in het midden van Italië.
Ferrari besloot toen het groene licht voor nummer 500 te geven. Afgelopen weekend werd de laatste LaFerrari geveild en bracht 7 miljoen dollar op. Dat is zo’n 6,56 miljoen euro. Dat geld gaat naar het National Italian American Foundation’s Earthquake Relief Fund. Nog nooit eerder werd er zo veel geld betaald voor een auto uit de 21ste eeuw.
De koper blijft anoniem. Of het een intense goedzak was of een slimme investeerder, blijft dus nog even in het midden. De speciale hypercar is te herkennen aan zijn witte strepen over de lengte van de koets en een Italiaanse vlag op de neus. In het interieur herinnert een plaque je aan het feit dat je in een LaFerrari zit van 7 miljoen dollar.
Als je nu nog een LaFerrari wilt, heb je dikke vette pech; ook de Aperta is uitverkocht. Nu is het een kwestie van goed de veilingen in de gaten houden en bereid zijn een flinke marge bovenop de nieuwprijs te betalen.
Meer van TopGear


‘Ferrari F250 komt in 2024 en is de opvolger van de LaFerrari’

Pijnlijk: Valet crasht LaFerrari van 3,5 miljoen tegen stel scooters

Waarom Ferrari nu (opnieuw) emissies test van de oude LaFerrari

Kooptip: deze hondslelijke Ferrari 458 is een LaFerrari-prototype

LaFerrari rijdt 372 km/u op Autobahn

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
