
Dit is de allerallerallerlaatste gesloten LaFerrari die Ferrari produceerde. Nummertje 499 zou de laatste zijn, totdat een aardbeving veel schade aanrichtte in het midden van Italië.
Ferrari besloot toen het groene licht voor nummer 500 te geven. Afgelopen weekend werd de laatste LaFerrari geveild en bracht 7 miljoen dollar op. Dat is zo’n 6,56 miljoen euro. Dat geld gaat naar het National Italian American Foundation’s Earthquake Relief Fund. Nog nooit eerder werd er zo veel geld betaald voor een auto uit de 21ste eeuw.
De koper blijft anoniem. Of het een intense goedzak was of een slimme investeerder, blijft dus nog even in het midden. De speciale hypercar is te herkennen aan zijn witte strepen over de lengte van de koets en een Italiaanse vlag op de neus. In het interieur herinnert een plaque je aan het feit dat je in een LaFerrari zit van 7 miljoen dollar.
Als je nu nog een LaFerrari wilt, heb je dikke vette pech; ook de Aperta is uitverkocht. Nu is het een kwestie van goed de veilingen in de gaten houden en bereid zijn een flinke marge bovenop de nieuwprijs te betalen.
Meer van TopGear


‘Ferrari F250 komt in 2024 en is de opvolger van de LaFerrari’

Pijnlijk: Valet crasht LaFerrari van 3,5 miljoen tegen stel scooters

Waarom Ferrari nu (opnieuw) emissies test van de oude LaFerrari

Kooptip: deze hondslelijke Ferrari 458 is een LaFerrari-prototype

LaFerrari rijdt 372 km/u op Autobahn

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa
