Lamborghini Huracán EVO is een Performante zonder spoiler

Liefhebbers van de Lamborghini Huracán Performante kunnen hun hart ophalen

lamborghini huracan evo
lamborghini huracan evo
lamborghini huracan evo
lamborghini huracan evo
lamborghini huracan evo
lamborghini huracan evo
lamborghini huracan evo
lamborghini huracan evo

Dat EVO in de naam Lamborghini Huracán EVO is geen tikfout. Zo heet de opgefriste Huracán echt. Mocht je niet blij worden van die naam, lees dan snel even verder. Want de specs en getallen die deze Lambo bestieren, toveren warempel een glimlach op je gezicht.

Liefhebbers van de Lamborghini Huracán Performante kunnen hun hart ophalen. De nieuwe Lamborghini Huracán EVO heeft namelijk gretig geleend bij zijn gevleugelde broeder. Het vermogen, om maar iets te noemen. Net als de Performante levert de turboloze 5,2-liter V10 640 pk en 600 Nm koppel. Zelfs z’n prestaties zijn nagenoeg gelijk aan die van de Performante: 0-100 km/u in 2,9 seconden en een topsnelheid die boven de 325 kilometer per uur komt. Alleen voor de sprint van 0 naar 200 kilometer per uur neemt hij iets meer tijd. De EVO doet ’t in 9 tellen, de Performante in 8,9 seconden. De EVO is bovendien een fractie zwaarder dan de Performante: 1.422 kg tegenover 1.382 kg.

De Lamborghini Huracán EVO is qua uiterlijk de perfecte middenmoot: minder clean dan z’n voorganger, maar ook minder schreeuwerig uitgesproken dan de Performante. Voornamelijk omdat de fraai gevormde spoiler van de Huracán is weggelaten. De twee vrij prominente uitlaatpijpen van de Performante waren gelukkig wel een blijvertje. Andere opvallende verschillen zijn een agressievere voorbumper en een nieuw vormgegeven achterste.

Een soort GT3 Touring

We zouden bijna willen zeggen dat de EVO de Porsche 911 GT3 Touring is onder de Huracáns, maar dat zou niet terecht zijn. Er zijn namelijk wel degelijk enkele noemenswaardige verschillen tussen de twee. Zo heeft de EVO het nieuwe ‘Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata’ gekregen. Een boel Italiaanse woorden waarmee de centrale unit wordt aangeduid die de meesturende achterwielen, torque vectoring en stabiliteitscontrole bedient. Sterker nog, hij heeft zelfs een soort glazen bol-functie die jouw volgende moves en behoeften als het aankomt op rij-eigenschappen moet kunnen voorspellen.

Het interieur heeft ook een flinke upgrade gekregen. Die voornamelijk bestaat uit aanraakschermen en Apple CarPlay, waardoor je je Lambo een vleugje KITT kunt geven door de dialoog aan te gaan met Siri. Verder drukt Lamborghini ons op het hart dat er gebruik is gemaakt van een mooie mix van alcantara en leer. We moeten de Italianen op hun blauwe ogen geloven, want foto’s van het nieuwe interieur zijn er nog niet. Wat ook nog niet bekend is: de prijs.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Nieuwste van TopGear

Autonieuws