
Het is makkelijk om te haten op rijke lui die een supercar kopen als investering en niet als gebruiksvoorwerp. Ergens snappen we dat je je auto netjes wilt houden, maar aan de andere kant: voor het maken van kilometers in een technisch hoogstandje wil je best wat afschrijven, toch? Zo denkt Simon George van het YouTube-kanaal Drivers Keepers er wel over. Zijn Lamborghini Murciélago heeft bijna 500.000 kilometer gereden.
De Brit kocht de Lambo in 2004. Hij nam zich voor om er ook daadwerkelijk in te gaan rijden. De Murciélago die hij kocht, had bij de aankoop nog geen 100 kilometer op de teller staan. Noem het dus gerust een gloednieuwe auto. De auto is nog altijd in zijn bezit en hij heeft naar eigen zeggen geen moment spijt gehad van zijn aankoop.
Ook niet toen de Lamborghini in 2013 crashte op een circuit. Na het ongeluk duurde het drie jaar voordat de auto weer herbouwd was. Alleen de uitklapbare achtervleugels, het dak, het chassis, de motorkap en de behuizing van de versnellingsbak zijn nog origineel volgens eigenaar. Als je het zo bekijkt, is de auto dus nog geen tien jaar oud.

De kilometerstand van de Murciélago
In de video hieronder neemt de eigenaar zijn Murciélago naar de geboorteplaats van de auto, Sant’Agata Bolognese. Na deze trip springt de teller over de 300.000 mijl, wat gelijkstaat aan 482.803 kilometer. Zo heeft de Lamborghini er dus bijna 500.000 kilometer op zitten. De eigenaar heeft deze afstand niet in zijn eentje afgelegd.
George vertelt dat het merendeel is gereden door ten minste 8.000 verschillende mensen. De Lambo werd verhuurd om mensen een supercar-ervaring te geven. ‘De auto genereerde zijn eigen inkomen, wat ervoor zorgde dat ik de auto kon houden’, zegt de eigenaar. Bij Lamborghini waarderen ze de verdiensten van de YouTuber. Hij krijgt een speciale rondleiding door het museum en de fabriek.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Deze Lambo Murciélago heeft bijna 500.000 kilometer gereden (en dat kostte de eigenaar maar heel weinig geld)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Lambo Murciélago met LBW-kit is een camera-auto

Drie Lamborghini’s komen samen voor een photoshoot

Waarom de Murciélago vaak deuken in het dak heeft

Getunede Lamborghini Murciélago met 935 pk te koop

De auto’s van Freddie Flintoff

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Deze Lamborghini heeft een andere naam dan op het kentekenbewijs staat

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

“Te haten op “? Is dit nederlands ?