Jazeker, de oude Defender is terug. En nee, we hebben het niet over de Ineos Grenadier. Je kijkt naar de Land Rover Defender Works V8 Trophy, waarvan slechts 25 stuks de fabriek verlaten. De kleur en de naam verklappen al dat het een hommage is aan de Land Rovers die meededen aan de Camel Trophy van weleer. Deze slopende offroad-race werd van 1980 tot 2000 georganiseerd door het sigarettenmerk met dezelfde naam.
De Defender Works V8 was in 2018 eigenlijk de laatste Defender van deze generatie. Blijkbaar kan LaRo geen afscheid nemen: ze brengen de auto nog één keer terug uit de dood. Wederom met een 5.0 V8, een 0-100-tijd van net geen 6 seconden en een top van 170 km/u. De remmen zijn groter en de ophanging voor deze Trophy is meer afgestemd op het ruigere werk. Het uiterlijk is onder handen genomen met de kenmerkende kleur en ook binnenin zijn er genoeg verwijzingen naar de Camel Trophy te vinden.
Wie 215.000 euro neertelt voor een Land Rover Defender Works V8 Trophy, krijgt een driedaags avontuur in het Eastnor Castle. Als COVID dat toelaat, in ieder geval. LaRo geeft je de keuze uit de Defender 90 of de langere Defender 110.
Reacties