Het is de meest gewiekste marketingactie van 2019 óf de grootste blunder: de presentatie van de nieuwe Tesla Cybertruck. Alsof het wigvormige voorkomen niet spectaculair genoeg is om alle trending-lijstjes te veroveren, wil Elon Musk tijdens de onthulling aan het publiek bewijzen hoe sterk de kogelwerende ruiten op zijn truck zijn. Daarvoor laat hij ontwerper Franz von Holzhausen een metalen bal tegen de ruiten gooien. Tot tweemaal toe versplinteren de zijruiten van de Cybertruck.

Heel het internet duikt op de vermeende blunder, en nu ook Lego Australië. Zij plaatsen hun eigen hoekige Lego Cybertruck met de tekst: ‘De evolutie van de pick-up is hier. Versplintert gegarandeerd niet.’ Wie probeert het met een jeu de boules-bal? Lego verkoopt hun interpretatie van de Cybertruck uiteraard niet in de winkel, maar met wat laagdrempelig denkwerk kun je de pick-up van de toekomst zelf prima in elkaar zetten.

Volgens een officieel statement van Elon was de blunder tijdens de presentatie ook écht een blunder. Hij slaat tijdens de presentatie met een moker eerst tegen de deuren van de Cybertruck om de hardheid van het staal aan te tonen. Daarbij verzwakt hij al de zijruiten door het deel wat in de deur zit te beschadigen. De metalen bal dient daarna de genadeslag toe. In de toekomst gaan we ongetwijfeld een tweede poging van de demonstratie zien.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)