
Lister gaat aan de slag. Ze lijken niet meer tevreden te zijn met enkel het transformeren van F-types naar de lawaaierigste voertuigen ooit. Nu zijn ze bezig met iets aan de andere kant van de volumeknop. Lister gaat op de elektrische toer met de Lister SUV-E.
Het is geen grote verrassing dat Lister de I-Pace gebruikt als basis voor de Lister SUV-E. Het bedrijf werkt al lang samen met Jaguar. In tegenstelling tot de meeste gemodificeerde elektrische auto’s krijgt deze ook een hoger vermogen. Lister belooft dat een ‘software update’ zowel de pk’s als het koppel zal verhogen. Al is het nog niet duidelijk hoever de EV boven de standaard 400 pk en 626 Nm van de I-Pace uit zal komen.
De Lister SUV-E is lichter en sneller dan de I-Pace
Lister onthulde wel al dat de Lister SUV-E van 0 naar 100 km/u gaat in vier seconden. Dat is bijna een seconde sneller dan de normale plug-in Jaguar, ook al wordt hij maar 100 kilo lichter. Dat is niet veel, aangezien we het hier over twee ton hebben. Het verschil in gewicht is te danken aan het gebruik van koolstofvezel. Elk stukje van de bodykit is ervan gemaakt en ook de motorkap is verwisseld met een exemplaar van koolstofvezel.
Er zijn zelfs keramische koolstofvezel remmen achter de nieuwe wielen van titanium gemonteerd. Om alles goed onder controle te houden, beschikt de Lister SUV-E over een volledig verstelbare ophanging. Om onoplettende voetgangers toch een beetje te waarschuwen, is er sprake van ‘een wat agressiever motorgeluid’. Misschien wordt het dan toch een enigszins luidruchtige Lister.
‘Alhoewel bij Lister benzine door onze aderen loopt in plaats van bloed, kunnen we de interesse in elektrische voertuigen niet negeren. Zeker aangezien de auto’s in aanmerking komen voor gunstige belastingregelingen’, vertelt Lawrence Whittaker, directeur van het bedrijf. ‘Elke Lister SUV-E wordt gebouwd naar de individuele wensen van onze klanten. Ze kunnen elke kleur lak kiezen die ze willen en 60 verschillende kleuren leer. Wij bieden een service waarbij over het algemeen alles mogelijk is.’
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Elektrische auto’s branden volledig uit op vrachtwagentrailer

Jaguars stijlvolle EV nu nog bereikbaarder

Jaguar I-Pace kan nu 3-fase laden

Audi e-tron vs Jaguar I-Pace vs Mercedes EQC

Geluid van elektrische auto’s? Vanaf vandaag is AVAS verplicht

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Deze dure auto’s komen niet terug volgend jaar

Jaguar 00 is de eerste Jag nieuwe stijl sinds de bijzondere reclame

Zoveel Jaguars zijn er afgelopen maand verkocht in Nederland

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Lynk & Co 08: 585 pk en 200 kilometer elektrisch voor 55.950 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Het roze pasje wordt afgeschaft; vanaf dit jaar wordt het rijbewijs digitaal op je telefoon

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Waarom je dat Saharazand nooit te lang op de lak van je auto mag laten zitten
