
Lister gaat aan de slag. Ze lijken niet meer tevreden te zijn met enkel het transformeren van F-types naar de lawaaierigste voertuigen ooit. Nu zijn ze bezig met iets aan de andere kant van de volumeknop. Lister gaat op de elektrische toer met de Lister SUV-E.
Het is geen grote verrassing dat Lister de I-Pace gebruikt als basis voor de Lister SUV-E. Het bedrijf werkt al lang samen met Jaguar. In tegenstelling tot de meeste gemodificeerde elektrische auto’s krijgt deze ook een hoger vermogen. Lister belooft dat een ‘software update’ zowel de pk’s als het koppel zal verhogen. Al is het nog niet duidelijk hoever de EV boven de standaard 400 pk en 626 Nm van de I-Pace uit zal komen.
De Lister SUV-E is lichter en sneller dan de I-Pace
Lister onthulde wel al dat de Lister SUV-E van 0 naar 100 km/u gaat in vier seconden. Dat is bijna een seconde sneller dan de normale plug-in Jaguar, ook al wordt hij maar 100 kilo lichter. Dat is niet veel, aangezien we het hier over twee ton hebben. Het verschil in gewicht is te danken aan het gebruik van koolstofvezel. Elk stukje van de bodykit is ervan gemaakt en ook de motorkap is verwisseld met een exemplaar van koolstofvezel.
Er zijn zelfs keramische koolstofvezel remmen achter de nieuwe wielen van titanium gemonteerd. Om alles goed onder controle te houden, beschikt de Lister SUV-E over een volledig verstelbare ophanging. Om onoplettende voetgangers toch een beetje te waarschuwen, is er sprake van ‘een wat agressiever motorgeluid’. Misschien wordt het dan toch een enigszins luidruchtige Lister.
‘Alhoewel bij Lister benzine door onze aderen loopt in plaats van bloed, kunnen we de interesse in elektrische voertuigen niet negeren. Zeker aangezien de auto’s in aanmerking komen voor gunstige belastingregelingen’, vertelt Lawrence Whittaker, directeur van het bedrijf. ‘Elke Lister SUV-E wordt gebouwd naar de individuele wensen van onze klanten. Ze kunnen elke kleur lak kiezen die ze willen en 60 verschillende kleuren leer. Wij bieden een service waarbij over het algemeen alles mogelijk is.’
Meer van TopGear


Jaguar wordt volgend jaar elektrisch, maar schrapt nu wel de enige EV uit het assortiment

Elektrische auto’s branden volledig uit op vrachtwagentrailer

Jaguars stijlvolle EV nu nog bereikbaarder

Jaguar I-Pace kan nu 3-fase laden

Audi e-tron vs Jaguar I-Pace vs Mercedes EQC

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Deze dure auto’s komen niet terug volgend jaar

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)
