Gebaseerd op de Lotus Sport 2-Eleven is dit de GT4 Supersport waarmee het merk de limieten opzoekt. Een volledige rolkooi, composiet carrosserie, toegenomen vermogen en een sequentiële versnellingsbak moeten het mogelijk maken om in deze sportklasse naam te maken.
 
De standaard motor met supercharger is opgewaardeerd tot 270 pk en 247 Nm door een verbeterd uitlaatsysteem, hogere druk van de supercharger en aangepaste motorelektronica. De aansturing van de zesbak wordt door hetzelfde motormanagementsysteem gedaan.
 
De eerste serie van tien exemplaren worden volgend jaar maart raceklaar afgeleverd. Dat is dan inclusief stijvere veren en dempers en semi-slick AO48 Yokohama banden, carbonfiber racekuipen met Schroth 6-punts gordels en een door de FIA goedgekeurde 70 liter tank.
 
De 800 kg wegende Lotus racer haalt 80 kg extra downforce bij 160 km/u door zijn aërodynamische eigenschappen. Jammer dat er maar één persoon tegelijk van de kwaliteiten kan genieten? In het geheel niet, althans niet voor die ene persoon!

Reacties