
Dat is ‘m dan: de Maserati GranTurismo Sport. Hij is de opvolger van de S-versie, die het midden hield tussen de ‘gewone’ GranTurismo en de brute, uitgeklede MC Stradale.
De wijzigingen zijn niet enorm maar wel prettig. Meest in het oog springend is de nieuwe voorbumper, duidelijk naar het voorbeeld van die van de MC Stradale, die er voor zorgt dat de motor en remmen meer koellucht krijgen dan voorheen. Ook hebben de koplampen leds gekregen en zijn de achterlichten vernieuwd – ze schijnen wat donkerder te zijn dan voorheen. Could have fooled us…
Aan de binnenkant, waarvan we helaas nog geen foto hebben, is het stuur vernieuwd en zijn de stoelen gewijzigd – nooit het idee gehad dat daar iets aan mankeerde, maar goed. Wat we meer kunnen waarderen is het feit dat de motor nog iets is opgekieteld: de 4,7-liter V8 gooit er nu maar liefst 460 pk uit; 20 meer dan voorheen en zelfs 10 meer dan de Stradale. Lekker!
De Sport maakt uiteraard zijn debuut op de Salon van Genève, die 8 maart aanstaande de deuren opent. In de herfst van dit jaar wordt hij leverbaar. Overigens niet bij Louwman Exclusive Cars (voorheen Hessing), dat zijn dealerschap vorige week kwijtraakte.
Meer van TopGear


Deze Citroën gaat een miljoen euro kosten, krijgt wel een bijzondere V6

Aston Martin DB12 vs Maserati GranTurismo Trofeo: Wat is de beste super-GT?

De Maserati GranCabrio Folgore is een elektrische cabrio met 750 pk

Maserati toont de prachtige GranCabrio Trofeo met twinturbo-V6

Maserati GranTurismo Trofeo review: Rijdt ie beter dan de elektrische versie?

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Dit ooit in Nederland populaire automerk is bijna failliet, maar op deze controversiële manier willen ze overleven

Spotify komt net op tijd voor de zomervakantie met een zeer handige feature voor in de auto

In deze provincie heb je de grootste kans om achter een langzame caravan te zitten

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Ook zonder subsidies zullen Nederlanders (vrijwillig) elektrische auto’s blijven kopen
