
Dat is ‘m dan: de Maserati GranTurismo Sport. Hij is de opvolger van de S-versie, die het midden hield tussen de ‘gewone’ GranTurismo en de brute, uitgeklede MC Stradale.
De wijzigingen zijn niet enorm maar wel prettig. Meest in het oog springend is de nieuwe voorbumper, duidelijk naar het voorbeeld van die van de MC Stradale, die er voor zorgt dat de motor en remmen meer koellucht krijgen dan voorheen. Ook hebben de koplampen leds gekregen en zijn de achterlichten vernieuwd – ze schijnen wat donkerder te zijn dan voorheen. Could have fooled us…
Aan de binnenkant, waarvan we helaas nog geen foto hebben, is het stuur vernieuwd en zijn de stoelen gewijzigd – nooit het idee gehad dat daar iets aan mankeerde, maar goed. Wat we meer kunnen waarderen is het feit dat de motor nog iets is opgekieteld: de 4,7-liter V8 gooit er nu maar liefst 460 pk uit; 20 meer dan voorheen en zelfs 10 meer dan de Stradale. Lekker!
De Sport maakt uiteraard zijn debuut op de Salon van Genève, die 8 maart aanstaande de deuren opent. In de herfst van dit jaar wordt hij leverbaar. Overigens niet bij Louwman Exclusive Cars (voorheen Hessing), dat zijn dealerschap vorige week kwijtraakte.
Meer van TopGear


Deze Citroën gaat een miljoen euro kosten, krijgt wel een bijzondere V6

Aston Martin DB12 vs Maserati GranTurismo Trofeo: Wat is de beste super-GT?

De Maserati GranCabrio Folgore is een elektrische cabrio met 750 pk

Maserati toont de prachtige GranCabrio Trofeo met twinturbo-V6

Maserati GranTurismo Trofeo review: Rijdt ie beter dan de elektrische versie?

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt
