
De standaard BMW X5 M50d is zeker niet langzaam. Dankzij de zescilinder met vier turboladers moeten de beklagenswaardige wieltjes toch al 400 pk en 760 Nm aan koppel verstouwen. Maar er kan altijd meer bij, zo dacht het Duitse tuningbedrijf McChip DKR. En dus krijgt de BMW X5 M50d van McChip een extra powerboost.
515 pk in een familie-SUV
Het Stage One-pakket van McChip kost 1.399 euro en geeft je 470 pk en 850 Nm aan koppel. Dat zijn al zeer mooie cijfers, zeker voor die prijs. Al helemaal als je in Duitsland zou wonen en mag ervaren hoe de nieuwe topsnelheid van 280 km/u aanvoelt.
Maar toch is dat niet het pakket dat je wilt hebben. Het Stage Two-pakket is wat je nodig hebt. Voor slechts 1.679 euro krijgt de X5 M50d maar liefst 515 pk en 865 Nm aan koppel, en een topsnelheid van 290 km/u. In een 2.350 kilo wegende, dieselende familie-SUV..!
Even snel naar Duitsland dus
McChip heeft geen officiële cijfers vrijgegeven, maar als je nagaat dat de standaard M50d 0-100 km/u in 5,2 seconden doet, dan moet de McChip BMW X5 M50d dat trucje zeker in vier seconden nog wat kunnen doen.
Het is ook niet duidelijk of al dat extra vermogen ook door hardware-aanpassingen komt. In ieder geval: het is veel vermogen en koppel extra voor weinig geld. Ervan uitgaande dat de fabrieksgarantie je geen bal uitmaakt, is dit zeker goed nieuws.
Wil je weten wat wij van de normale BMW X5 M50d vinden? Klik dan hier.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze dikke BMW heeft geen M Sportpakket en eigenlijk is dat mooier ook

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

De nieuwe gepantserde BMW X5 met V8 van de politie houdt kogels van een AK-47 tegen

Veel vijanden? BMW bouwt een nieuwe gepantserde X5

BMW iX5 Hydrogen review: Hoe rijdt de waterstofauto van BMW?

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?
