
Ayrton Senna won de eerste van zijn drie F1-kampioenschappen in 1988, achter het stuur van een McLaren MP4/4. Een uitermate toegewijde en bijzonder poenige fan eert de overwinning met een unieke McLaren P1 GTR (nee, geen McLaren Senna, vreemd genoeg) die onder handen is genomen door de MSO-afdeling.
De McLaren P1 GTR is in dezelfde Marlboro-kleurstelling gedrapeerd als de MP4/4 uit 1988. Maar dan minus de logo’s van het peukenmerk, want die zijn vervangen door Senna-logo’s. Uiteraard is de Braziliaanse vlag aanwezig, net als nummertje 12. Het kostte MSO 800 uur om de lak aan te brengen. Het gehele project duurde drie jaar.
Binnenin plaatste MSO nog meer logo’s en nog meer alcantara. In de deur lees je Senna’s bekende quote: ‘I am not designed to come second or third. I am designed to win.’ De klant gaf de opdracht om een bijpassende helm te ontwerpen. De McLaren P1 GTR krijgt de bijnaam Beco – de bijnaam voor Ayrton Senna van zijn ouders.
De motor van deze McLaren P1 GTR bleef niet standaard, maar pronkt met een ‘unieke motorspecificatie’. Lees: een hogere. Het hitteschild is 24-karaats goud en de motorafdekplaten van lexaan zijn gemodificeerd. Nieuwe aerodynamica geeft de McLaren P1 GTR ‘Beco’ 800 kilo downforce. De achterspoiler lijkt door zijn zijplaten meer op die van de MP4/4.
Elk ander kerstcadeau is helaas nu wel ondergeschikt.
Meer van TopGear


Koop de McLaren P1 van Häkkinen en krijg er een gratis rijles van de F1-kampioen bij

Eigenaren van de McLaren P1 kunnen nu terug voor een lichtere batterij

Straatlegale McLaren P1 GTR met Gulf-jasje

De beste Bottle Cap Challenge tot nu toe

McLaren P1: Jenson Button verkoopt de zijne

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)
