
Ayrton Senna won de eerste van zijn drie F1-kampioenschappen in 1988, achter het stuur van een McLaren MP4/4. Een uitermate toegewijde en bijzonder poenige fan eert de overwinning met een unieke McLaren P1 GTR (nee, geen McLaren Senna, vreemd genoeg) die onder handen is genomen door de MSO-afdeling.
De McLaren P1 GTR is in dezelfde Marlboro-kleurstelling gedrapeerd als de MP4/4 uit 1988. Maar dan minus de logo’s van het peukenmerk, want die zijn vervangen door Senna-logo’s. Uiteraard is de Braziliaanse vlag aanwezig, net als nummertje 12. Het kostte MSO 800 uur om de lak aan te brengen. Het gehele project duurde drie jaar.
Binnenin plaatste MSO nog meer logo’s en nog meer alcantara. In de deur lees je Senna’s bekende quote: ‘I am not designed to come second or third. I am designed to win.’ De klant gaf de opdracht om een bijpassende helm te ontwerpen. De McLaren P1 GTR krijgt de bijnaam Beco – de bijnaam voor Ayrton Senna van zijn ouders.
De motor van deze McLaren P1 GTR bleef niet standaard, maar pronkt met een ‘unieke motorspecificatie’. Lees: een hogere. Het hitteschild is 24-karaats goud en de motorafdekplaten van lexaan zijn gemodificeerd. Nieuwe aerodynamica geeft de McLaren P1 GTR ‘Beco’ 800 kilo downforce. De achterspoiler lijkt door zijn zijplaten meer op die van de MP4/4.
Elk ander kerstcadeau is helaas nu wel ondergeschikt.
Meer van TopGear


Koop de McLaren P1 van Häkkinen en krijg er een gratis rijles van de F1-kampioen bij

Eigenaren van de McLaren P1 kunnen nu terug voor een lichtere batterij

Straatlegale McLaren P1 GTR met Gulf-jasje

De beste Bottle Cap Challenge tot nu toe

McLaren P1: Jenson Button verkoopt de zijne

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Boze Duitser rijdt expres mobiele flitser omver (en dat wordt nog veel duurder dan een boete)

Zustermerk van Volvo komt met spotgoedkope camper (die een beetje lijkt op de Multipla)

De privécollectie van de baas van Bugatti is niet wat je zou verwachten

Bij dit Funda-huis parkeer je je auto gewoon in je werkkamer

Nooit meer stoeprandschade: dit is de ‘eerste onverwoestbare velg ter wereld’
