
Ayrton Senna won de eerste van zijn drie F1-kampioenschappen in 1988, achter het stuur van een McLaren MP4/4. Een uitermate toegewijde en bijzonder poenige fan eert de overwinning met een unieke McLaren P1 GTR (nee, geen McLaren Senna, vreemd genoeg) die onder handen is genomen door de MSO-afdeling.
De McLaren P1 GTR is in dezelfde Marlboro-kleurstelling gedrapeerd als de MP4/4 uit 1988. Maar dan minus de logo’s van het peukenmerk, want die zijn vervangen door Senna-logo’s. Uiteraard is de Braziliaanse vlag aanwezig, net als nummertje 12. Het kostte MSO 800 uur om de lak aan te brengen. Het gehele project duurde drie jaar.
Binnenin plaatste MSO nog meer logo’s en nog meer alcantara. In de deur lees je Senna’s bekende quote: ‘I am not designed to come second or third. I am designed to win.’ De klant gaf de opdracht om een bijpassende helm te ontwerpen. De McLaren P1 GTR krijgt de bijnaam Beco – de bijnaam voor Ayrton Senna van zijn ouders.
De motor van deze McLaren P1 GTR bleef niet standaard, maar pronkt met een ‘unieke motorspecificatie’. Lees: een hogere. Het hitteschild is 24-karaats goud en de motorafdekplaten van lexaan zijn gemodificeerd. Nieuwe aerodynamica geeft de McLaren P1 GTR ‘Beco’ 800 kilo downforce. De achterspoiler lijkt door zijn zijplaten meer op die van de MP4/4.
Elk ander kerstcadeau is helaas nu wel ondergeschikt.
Meer van TopGear


Koop de McLaren P1 van Häkkinen en krijg er een gratis rijles van de F1-kampioen bij

Eigenaren van de McLaren P1 kunnen nu terug voor een lichtere batterij

Straatlegale McLaren P1 GTR met Gulf-jasje

De beste Bottle Cap Challenge tot nu toe

McLaren P1: Jenson Button verkoopt de zijne

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Zo vervoer je iets van 500.000 (!) kilo en 65 meter over de Nederlandse wegen

Deze oude bekende vervangt Christian Horner als de baas van Max Verstappen

Waarom je deze week goed moet oppassen als je de Nederlandse grens oversteekt
