Mercedes-AMG C 63 crasht in Den Haag

RIP Alto, Astra en Passat

Foto('s): Merijn JonkerenMercedes-AMG C 63 crasht in Den Haag
Foto('s): Merijn JonkerenMercedes-AMG C 63 crasht in Den Haag
Foto('s): Merijn JonkerenMercedes-AMG C 63 crasht in Den Haag
Foto('s): Merijn JonkerenMercedes-AMG C 63 crasht in Den Haag
Foto('s): Merijn JonkerenMercedes-AMG C 63 crasht inMercedes-AMG C 63 crasht in Den Haag Den Haag
Foto('s): Merijn JonkerenMercedes-AMG C 63 crasht in Den Haag en Astra
Foto('s): Merijn JonkerenMercedes-AMG C 63 crasht in Den Haag
Mercedes-AMG C 63 crasht in Den Haag
Mercedes-AMG C 63 crasht in Den Haag
Mercedes-AMG C 63 crasht in Den Haag
Mercedes-AMG C 63 crasht in Den Haag
Mercedes-AMG C 63 crasht inMercedes-AMG C 63 crasht in Den Haag Den Haag
Mercedes-AMG C 63 crasht in Den Haag en Astra
Mercedes-AMG C 63 crasht in Den Haag

Den Haag en Mercedes-AMG’s gaan niet lekker samen. Eventjes geleden crashte daar – waarschijnlijk voor de eerste keer wereldwijd – een gloednieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door nadat een monteur ‘de turbo wilde proberen’. Waarom deze Mercedes-AMG C 63 crasht, is niet helemaal bekend. Volgens omstanders zag het eruit als een poging tot driften.

Wat de oorzaak ook is, het resultaat is duidelijk. De Mercedes-AMG trekt een Suzuki Alto, een Opel Astra en een Volkswagen Passat mee het graf in. De ontbrekende centimeters lengte van de Suzuki Alto zeggen genoeg over de snelheid waarmee de crash gebeurde. De Astra kreeg spontaan Lexus-tuning-achterlichten van de knal.

De 4,0-liter V8 van de Mercedes-AMG C 63 stuurt 476 pk en 650 Nm naar de achterwielen. Onder de juiste omstandigheden zorgt dat voor een 0-100-tijd van 4,1 seconden. Bij natte omstandigheden zorgt dat voor een hoop wielspin en in sommige gevallen, zoals hier, voor een hoop ellende.

Bedankt Merijn Jonkeren voor de foto’s!

Reacties
  1. kristof zegt op 6 oktober 2019 om 23:03:

    Ik heb de c63. 476pk op de achterwielen. Levensgevaarlijk en onbetrouwbaar als het regent. In zijn 3 kan hij op een recht stuk in volgas opeens uitbreken, hou hem dan maar recht :). 4 wiel aandrijving is speelgoed in vergelijking…
    Maar weinig mensen kunnen het potentieel van deze wagen benutten! Ik begrijp niet waarom Mercedes niet inziet dat dergelijke kracht op achterwiel in combinatie met dergelijke baanligging nog geproduceerd wordt. Begrijp me niet verkeerd, een Carrera s zijn baanligging zal 10x beter zijn, ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam 😉

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws