'Mercedes-AMG C 63 wordt een viercilinder'

Wel meer dan 500+ pk, maar dan uit een hybride aandrijflijn

Mercedes-AMG C 63 S test 2018
Mercedes-AMG C 63 S test 2018
Mercedes-AMG C 63 S test 2018
Mercedes-AMG C 63 S test 2018
Mercedes-AMG C 63 S test 2018
Mercedes-AMG C 63 S test 2018
Mercedes-AMG C 63 S test 2018
Mercedes-AMG C 63 S test 2018
Mercedes-AMG C 63 S test 2018
Mercedes-AMG C 63 S test 2018

De puzzelstukjes beginnen angstaanjagend goed op hun plaats te vallen. Eerder schreven we dat de viercilinder uit de Mercedes-AMG A 45 ook in andere modellen gebruikt zal worden en vandaag komt het gerucht naar buiten dat de volgende generatie Mercedes-AMG C 63 een van de eerste ontvangers zal zijn.

Een insider fluisterde het Engelse Autocar in dat AMG de 4,0-liter V8 voor de volgende generatie C-klasse AMG’s aan de kant schuift. De 2,0-liter viercilinder (in de A-klasse 421 pk) zou in de lengte geplaatst worden onder de motorkap. Een elektromotor zou het vermogen aanvullen tot meer dan 500 pk. Het vermogen gaat naar alle wielen, via een automaat.

Met een gewicht van 160,5 kilo weegt de viercilinder 48,5 kilo minder dan de huidige V8-motor. De hybride aandrijflijn zou minder dan 50 kilo wegen en onder de streep zou een nieuwe Mercedes-AMG C 63 (die naam slaat dan helemaal nergens meer op) lichter zijn dan de huidige generatie. Ook de mindere AMG’s, zoals de C 53, zouden de viercilinder krijgen.

Autocar voegt toe dat de details schaars zijn en dat er op dit moment eigenlijk nog heel weinig bekend is. We kunnen ons slecht voorstellen dat de geruchten waar zijn. Aan de andere kant had ook niemand voor mogelijk gehouden dat Porsche ooit zou overstappen op viercilinders.

 

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws