
Gaaf was ie wel, die Mercedes-AMG G 63 6×6 met z’n zes wielen. Maar voor de meesten misschien net wat overdreven. Daarom kwam het merk een tijdje later met de Mercedes G 500 4×42, wat een 6×6 was met twee wielen minder en geen laadbak. Wel had hij dezelfde ruige ophanging, brede wielkasten en enorme wielen. Dat laatste model krijgt nu een vervolg in de vorm van deze Mercedes-AMG G 63 4×42.
Jazeker, de oude 4×4 was nog geen AMG, maar de nieuwe is dat wel. Dat betekent dat hij de 4,0-liter V8 met twee turbo’s krijgt en een prima vermogen van 585 pk. Net als z’n bonkige voorganger krijgt hij portaalassen voor maximale grondspeling. Maar hij heeft geen starre vooras – in lijn met de standaard-G is de voorwielophanging nu onafhankelijk. Mogelijk daardoor zijn z’n terreinspecificaties een fractie minder heftig dan die van de vorige 4×42, maar nog altijd riant voldoende om Aldi-parkeerplaatsen te trotseren.
De Mercedes-AMG G 63 4×42 is nog een beetje geheim
CNET ontdekte de info over de Mercedes-AMG G 63 4×42 op een speciale G-klasse ‘Private Lounge’-site voor eigenaren. Daar bleek een YouTube-video te staan waarin beelden en bepaalde specs van de auto worden gedeeld. Zo weten we nu dat de nieuwe über-G een aanloophoek van 45 graden heeft en door water van 90 centimeter diep kan waden. De grondspeling bedraagt 35 centimeter.
De wielen zijn 22 inch groot en de grote uitgebouwde wielkasten zijn van koolstofvezel, net als de led-bar op het dak en (delen van) de reservewielhouder. De video vermeldt verder dat de Mercedes-AMG G 63 4×42 de laatste in zijn soort zal zijn en in beperkte oplage zal worden gebouwd. We kijken ernaar uit om hem in het Gooi te spotten.
Meer van TopGear


Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Kleine G-klasse op komst, maar als je haast hebt kun je deze kopen (voor heel veel geld)

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Ken jij die schattige Lada Niva nog? Er is een nieuwe die 15.000 euro kost

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Met dit slimme trucje van Google Maps bespaar je geld als je met de auto op vakantie gaat

Het CJIB gaat wegens foutje verkeersboetes terugbetalen – deze boetes komen in aanmerking
