
Gaaf was ie wel, die Mercedes-AMG G 63 6×6 met z’n zes wielen. Maar voor de meesten misschien net wat overdreven. Daarom kwam het merk een tijdje later met de Mercedes G 500 4×42, wat een 6×6 was met twee wielen minder en geen laadbak. Wel had hij dezelfde ruige ophanging, brede wielkasten en enorme wielen. Dat laatste model krijgt nu een vervolg in de vorm van deze Mercedes-AMG G 63 4×42.
Jazeker, de oude 4×4 was nog geen AMG, maar de nieuwe is dat wel. Dat betekent dat hij de 4,0-liter V8 met twee turbo’s krijgt en een prima vermogen van 585 pk. Net als z’n bonkige voorganger krijgt hij portaalassen voor maximale grondspeling. Maar hij heeft geen starre vooras – in lijn met de standaard-G is de voorwielophanging nu onafhankelijk. Mogelijk daardoor zijn z’n terreinspecificaties een fractie minder heftig dan die van de vorige 4×42, maar nog altijd riant voldoende om Aldi-parkeerplaatsen te trotseren.
De Mercedes-AMG G 63 4×42 is nog een beetje geheim
CNET ontdekte de info over de Mercedes-AMG G 63 4×42 op een speciale G-klasse ‘Private Lounge’-site voor eigenaren. Daar bleek een YouTube-video te staan waarin beelden en bepaalde specs van de auto worden gedeeld. Zo weten we nu dat de nieuwe über-G een aanloophoek van 45 graden heeft en door water van 90 centimeter diep kan waden. De grondspeling bedraagt 35 centimeter.
De wielen zijn 22 inch groot en de grote uitgebouwde wielkasten zijn van koolstofvezel, net als de led-bar op het dak en (delen van) de reservewielhouder. De video vermeldt verder dat de Mercedes-AMG G 63 4×42 de laatste in zijn soort zal zijn en in beperkte oplage zal worden gebouwd. We kijken ernaar uit om hem in het Gooi te spotten.
Meer van TopGear


Kleine G-klasse op komst, maar als je haast hebt kun je deze kopen (voor heel veel geld)

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Heeft de politie echt de klopjacht geopend op dikke G-klasses in Nederland?

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Gordelverklikker geliquideerd in Amsterdam: ‘Ik heb nergens spijt van’

In dit vakantieland is het binnenkort verplicht om een zwaailicht mee te nemen

Nu niemand meer een Tesla Model Y koopt, is een heel ander soort auto ineens de populairste in Europa

De ANWB tipt een wel heel bijzondere auto als meest waardevaste aankoop

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland
