
Niet zo flauw doen, de Mercedes-AMG GLC 63-facelift is best te onderscheiden van zijn voorganger. De wijzigingen zijn inderdaad subtiel, maar aan een van onze favoriete performance-SUV’s moet je ook niet te veel willen veranderen.
Geduchte concurrenten
Jezelf tot favoriet maken terwijl je concurrentie hebt van auto’s als de Alfa Stelvio Quadrifoglio en Porsche Macan, dat is oprecht knap. En dat komt grotendeels door wat de autofabrikant bij de Mercedes-AMG GLC 63-facelift gelukkig met rust heeft gelaten: de motor.
De brulaap-achtige 4,0-liter twin-turbo V8 kun je krijgen met 476 pk of 510 pk, waarbij je met de laatste binnen 3,8 seconden naar de 100 km/u schiet. Beide versies hebben vierwielaandrijving en ondanks dat er geen driftmodus is zoals in de E 63 S, wil de AMG GLC graag zoveel mogelijk van het vermogen naar de achterwielen sturen wanneer je flink het gas intrapt.
Het AMG Dynamics-systeem dat je kent uit de AMG C 63 zit nu ook in de GLC. Het werkt als de instellingen van een computerspel, waarbij je de moeilijkheid kunt aanpassen door de veiligheidssystemen milder of actiever te maken.
Daarbij is de GLC 63 S nog altijd recordhouder op de Nürburgring met de snelste tijd voor een SUV. Een rondetijd van 7 minuten en 49,369 seconden maakt hem twee seconden sneller dan de Alfa. Hij komt daarmee zelfs heel dicht bij een E 63 Estate.
Wat is er precies nieuw aan de Mercedes-AMG GLC 63-facelift?
De nieuwste stem- en gebarenbediening voor het infotainmentsysteem vind je nu ook in de GLC. Er zijn nieuwe achterlichten met een uitgesproken patroontje. Er is ook, geloof het of niet, een aanhangwagenhulp. Als iemand die dit leest een V8 AMG gebruikt als trekwagen: je bent onze held. Manoeuvreren wordt nu een stuk makkelijker voor je.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Mercedes-AMG GLC Coupé is AMG’s eerste afgeknotte SUV met hybride power

De Mercedes-AMG GLC krijgt bijna 700 pk en is sneller dan een Porsche

Mercedes GLC 200 4Matic: Moet je een instapper bij Mercedes kopen?

De nieuwe Mercedes GLC Coupé is in elke uitvoering hybride

De nieuwe Mercedes GLC is er alleen nog maar als hybride

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Mercedes-AMG GLC krijgt bijna 700 pk en is sneller dan een Porsche

Mercedes-AMG GLC 63 (Coupé) is hier

Is zo’n brute Mercedes SLK 55 AMG na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De stokoude 6,2-liter V8 van AMG gaat na 18 jaar uit productie – dit is de laatste auto

Als je de Mercedes-AMG One van 2,2 miljoen euro op een verkeerd moment uitzet, blokkeert de motor

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Deze Mercedes-AMG PureSpeed is een voorbode voor de speedster-serie

AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
