Niet zo flauw doen, de Mercedes-AMG GLC 63-facelift is best te onderscheiden van zijn voorganger. De wijzigingen zijn inderdaad subtiel, maar aan een van onze favoriete performance-SUV’s moet je ook niet te veel willen veranderen.
Geduchte concurrenten
Jezelf tot favoriet maken terwijl je concurrentie hebt van auto’s als de Alfa Stelvio Quadrifoglio en Porsche Macan, dat is oprecht knap. En dat komt grotendeels door wat de autofabrikant bij de Mercedes-AMG GLC 63-facelift gelukkig met rust heeft gelaten: de motor.
De brulaap-achtige 4,0-liter twin-turbo V8 kun je krijgen met 476 pk of 510 pk, waarbij je met de laatste binnen 3,8 seconden naar de 100 km/u schiet. Beide versies hebben vierwielaandrijving en ondanks dat er geen driftmodus is zoals in de E 63 S, wil de AMG GLC graag zoveel mogelijk van het vermogen naar de achterwielen sturen wanneer je flink het gas intrapt.
Het AMG Dynamics-systeem dat je kent uit de AMG C 63 zit nu ook in de GLC. Het werkt als de instellingen van een computerspel, waarbij je de moeilijkheid kunt aanpassen door de veiligheidssystemen milder of actiever te maken.
Daarbij is de GLC 63 S nog altijd recordhouder op de Nürburgring met de snelste tijd voor een SUV. Een rondetijd van 7 minuten en 49,369 seconden maakt hem twee seconden sneller dan de Alfa. Hij komt daarmee zelfs heel dicht bij een E 63 Estate.
Wat is er precies nieuw aan de Mercedes-AMG GLC 63-facelift?
De nieuwste stem- en gebarenbediening voor het infotainmentsysteem vind je nu ook in de GLC. Er zijn nieuwe achterlichten met een uitgesproken patroontje. Er is ook, geloof het of niet, een aanhangwagenhulp. Als iemand die dit leest een V8 AMG gebruikt als trekwagen: je bent onze held. Manoeuvreren wordt nu een stuk makkelijker voor je.
Reacties