
In led’jeswereld val je als merk wel een beetje buiten de boot als je grote über-coupé nog ouderwetse gloeilamp-stadslichtjes heeft. Daarom vond Mercedes het hoog tijd om de CL van een milde facelift te voorzien.
Ze legden daarbij meteen de lat een stukje hoger: we zien aan de voorkant niet twee, maar vier led-stripjes. We zijn benieuwd wie er als eerste met een complete sliert kerstlampjes komt, maar tot die tijd voert Mercedes het veld aan.
Omdat ze toch bezig waren, heeft het merk meteen maar de motoren wat milieuliever gemaakt. De CL500 was tot nu toe een vieze kar, maar mag zich tegenwoordig tot de BlueEfficiency-familie rekenen. Hij kreeg een nieuwe 4,6-liter grote V8 met twee turbo’s en start/stop, goed voor 435 pk en een indrukwekkend gemiddeld verbruik van 9,5 l/100 km. De CO2-uitstoot ligt ruim 60 gram lager, op 224 g/km. Bovendien is de auto weer een stukje sneller: van 0 naar 100 gaat ie nu in 4,9 seconden, tegen 5,4 voor zijn voorganger.
Daarboven staat de twaalfcilinder CL600, met 517 pk en een 0-100-tijd van 4,6 seconden, maar het echte werk begint natuurlijk bij de CL63 AMG. Die zal later gepresenteerd worden, en hoewel hij in naamgeving niet verandert, krijgt hij wel degelijk een kleinere turbomotor gebaseerd op de CL500-krachtbron. Ach, als het uitlaatgeluid er maar niet minder bruut om wordt, zijn wij blij.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Kun je een flitskast te snel af zijn?

Mercedes S 63 AMG Coupé is een feit

The Stig in de Mercedes CL 65 AMG

Dragrace: CL 65 AMG vs Continental GT vs DB9

Goedkope luxe coupés

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
