
Verspil geen waardevolle seconden aan het uitpluizen van de foto’s, op zoek naar de grote verschillen tussen de vorige versie en de Mercedes GLC-facelift. Die zijn er niet. Met frisse led-koplampen en iets meer chroom wordt de GLC weer het slagveld in gestuurd om de strijd aan te gaan met de BMW X3 en de Porsche Macan.
Aangezien de SUV al een van de mooiere in zijn klasse was, is deze Mercedes GLC-facelift meer dan toereikend. De drie grootste wijzigingen zijn een verbeterd infotainmentsysteem, nieuwe motoren en nieuwe rij-assistenten, zoals slimme adaptieve cruisecontrol en de stuurassistent.
Nieuwe motoren bij de Mercedes GLC-facelift
Bij de lancering komt de Mercedes GLC-facelift uitsluitend met een stel viercilinders. Op een AMG GLC 53 met een zes-in-lijn of een AMG GLC 63 S met een V8 moet je voorlopig nog eventjes wachten. Voor benzinerijders is er keuze uit een GLC 200 met 197 pk en 280 Nm of een GLC 300 met 258 pk en 370 Nm. Deze beide motoren krijgen assistentie van een elektromotor die zo nu en dan bijspringt met 150 Nm.
Mercedes investeerde recentelijk meer dan 2 miljard euro in dieselmotoren, omdat het einde van de brandstof volgens het merk nog niet in zicht is. Dieselaars krijgen de 200 d, 220 d, en 300 d met vermogens tussen de 163 en de 245 pk. Van deze motoren krijgt niet één een hybride-toevoeging. Wel komen ze allemaal met een negentrapsautomaat en vierwielaandrijving.
Nieuw infotainmentsysteem
Omdat de GLC in de basis al een paar jaar oud is, loopt het navigatiescherm nog niet door in de tellers alsof het één scherm is. Voor de facelift laat Mercedes het oude schermpje lekker zitten. Wel klopt het merk de boel op zodat het zogenoemde MBUX-systeem nu ook aanwezig is. Zo heb je nu bijvoorbeeld spraakbediening via ‘hé Mercedes’ en heeft het systeem gebarenbediening.
Mercedes GLC-facelift: de prijzen
Helaas, Mercedes hangt nog geen prijskaartje op de nieuwe SUV. De vorige versie reed je vanaf 66.157 euro. Dan had je de GLC 250. Wellicht dat de nieuwe Mercedes GLC 200 iets goedkoper zal zijn, maar hou zeker rekening met prijzen richting de 70.000 euro, want je wilt toch wat geinige opties kunnen aanvinken.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Mercedes-AMG GLC Coupé is AMG’s eerste afgeknotte SUV met hybride power

De Mercedes-AMG GLC krijgt bijna 700 pk en is sneller dan een Porsche

Mercedes GLC 200 4Matic: Moet je een instapper bij Mercedes kopen?

De nieuwe Mercedes GLC Coupé is in elke uitvoering hybride

De nieuwe Mercedes GLC is er alleen nog maar als hybride

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Tesla heeft zowaar geluisterd naar klanten en voorkomt grote irritatie bij vernieuwde Model Y

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Lynk & Co 08: 585 pk en 200 kilometer elektrisch voor 55.950 euro

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Het roze pasje wordt afgeschaft; vanaf dit jaar wordt het rijbewijs digitaal op je telefoon

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Waarom je dat Saharazand nooit te lang op de lak van je auto mag laten zitten

ik kijk er naar uit ,!