
Verspil geen waardevolle seconden aan het uitpluizen van de foto’s, op zoek naar de grote verschillen tussen de vorige versie en de Mercedes GLC-facelift. Die zijn er niet. Met frisse led-koplampen en iets meer chroom wordt de GLC weer het slagveld in gestuurd om de strijd aan te gaan met de BMW X3 en de Porsche Macan.
Aangezien de SUV al een van de mooiere in zijn klasse was, is deze Mercedes GLC-facelift meer dan toereikend. De drie grootste wijzigingen zijn een verbeterd infotainmentsysteem, nieuwe motoren en nieuwe rij-assistenten, zoals slimme adaptieve cruisecontrol en de stuurassistent.
Nieuwe motoren bij de Mercedes GLC-facelift
Bij de lancering komt de Mercedes GLC-facelift uitsluitend met een stel viercilinders. Op een AMG GLC 53 met een zes-in-lijn of een AMG GLC 63 S met een V8 moet je voorlopig nog eventjes wachten. Voor benzinerijders is er keuze uit een GLC 200 met 197 pk en 280 Nm of een GLC 300 met 258 pk en 370 Nm. Deze beide motoren krijgen assistentie van een elektromotor die zo nu en dan bijspringt met 150 Nm.
Mercedes investeerde recentelijk meer dan 2 miljard euro in dieselmotoren, omdat het einde van de brandstof volgens het merk nog niet in zicht is. Dieselaars krijgen de 200 d, 220 d, en 300 d met vermogens tussen de 163 en de 245 pk. Van deze motoren krijgt niet één een hybride-toevoeging. Wel komen ze allemaal met een negentrapsautomaat en vierwielaandrijving.
Nieuw infotainmentsysteem
Omdat de GLC in de basis al een paar jaar oud is, loopt het navigatiescherm nog niet door in de tellers alsof het één scherm is. Voor de facelift laat Mercedes het oude schermpje lekker zitten. Wel klopt het merk de boel op zodat het zogenoemde MBUX-systeem nu ook aanwezig is. Zo heb je nu bijvoorbeeld spraakbediening via ‘hé Mercedes’ en heeft het systeem gebarenbediening.
Mercedes GLC-facelift: de prijzen
Helaas, Mercedes hangt nog geen prijskaartje op de nieuwe SUV. De vorige versie reed je vanaf 66.157 euro. Dan had je de GLC 250. Wellicht dat de nieuwe Mercedes GLC 200 iets goedkoper zal zijn, maar hou zeker rekening met prijzen richting de 70.000 euro, want je wilt toch wat geinige opties kunnen aanvinken.
Meer van TopGear


Mercedes-AMG GLC Coupé is AMG’s eerste afgeknotte SUV met hybride power

De Mercedes-AMG GLC krijgt bijna 700 pk en is sneller dan een Porsche

Mercedes GLC 200 4Matic: Moet je een instapper bij Mercedes kopen?

De nieuwe Mercedes GLC Coupé is in elke uitvoering hybride

De nieuwe Mercedes GLC is er alleen nog maar als hybride

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Is de Zeekr 7X de ideale auto om jouw Tesla Model Y op te volgen? (review)

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Dit is bestverkochte gebruikte auto van Nederland, nu de Volkswagen Golf op nummer twee staat

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

Dit is het ultieme Vaderdagcadeau!

In Nederland wordt tanken binnenkort een stuk goedkoper, maar waarom?

Pre-order nu: TopGear Supercars 2025 (Collector’s Edition)

ik kijk er naar uit ,!