
Verspil geen waardevolle seconden aan het uitpluizen van de foto’s, op zoek naar de grote verschillen tussen de vorige versie en de Mercedes GLC-facelift. Die zijn er niet. Met frisse led-koplampen en iets meer chroom wordt de GLC weer het slagveld in gestuurd om de strijd aan te gaan met de BMW X3 en de Porsche Macan.
Aangezien de SUV al een van de mooiere in zijn klasse was, is deze Mercedes GLC-facelift meer dan toereikend. De drie grootste wijzigingen zijn een verbeterd infotainmentsysteem, nieuwe motoren en nieuwe rij-assistenten, zoals slimme adaptieve cruisecontrol en de stuurassistent.
Nieuwe motoren bij de Mercedes GLC-facelift
Bij de lancering komt de Mercedes GLC-facelift uitsluitend met een stel viercilinders. Op een AMG GLC 53 met een zes-in-lijn of een AMG GLC 63 S met een V8 moet je voorlopig nog eventjes wachten. Voor benzinerijders is er keuze uit een GLC 200 met 197 pk en 280 Nm of een GLC 300 met 258 pk en 370 Nm. Deze beide motoren krijgen assistentie van een elektromotor die zo nu en dan bijspringt met 150 Nm.
Mercedes investeerde recentelijk meer dan 2 miljard euro in dieselmotoren, omdat het einde van de brandstof volgens het merk nog niet in zicht is. Dieselaars krijgen de 200 d, 220 d, en 300 d met vermogens tussen de 163 en de 245 pk. Van deze motoren krijgt niet één een hybride-toevoeging. Wel komen ze allemaal met een negentrapsautomaat en vierwielaandrijving.
Nieuw infotainmentsysteem
Omdat de GLC in de basis al een paar jaar oud is, loopt het navigatiescherm nog niet door in de tellers alsof het één scherm is. Voor de facelift laat Mercedes het oude schermpje lekker zitten. Wel klopt het merk de boel op zodat het zogenoemde MBUX-systeem nu ook aanwezig is. Zo heb je nu bijvoorbeeld spraakbediening via ‘hé Mercedes’ en heeft het systeem gebarenbediening.
Mercedes GLC-facelift: de prijzen
Helaas, Mercedes hangt nog geen prijskaartje op de nieuwe SUV. De vorige versie reed je vanaf 66.157 euro. Dan had je de GLC 250. Wellicht dat de nieuwe Mercedes GLC 200 iets goedkoper zal zijn, maar hou zeker rekening met prijzen richting de 70.000 euro, want je wilt toch wat geinige opties kunnen aanvinken.
Meer van TopGear


Mercedes-AMG GLC Coupé is AMG’s eerste afgeknotte SUV met hybride power

De Mercedes-AMG GLC krijgt bijna 700 pk en is sneller dan een Porsche

Mercedes GLC 200 4Matic: Moet je een instapper bij Mercedes kopen?

De nieuwe Mercedes GLC Coupé is in elke uitvoering hybride

De nieuwe Mercedes GLC is er alleen nog maar als hybride

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Chinese auto’s verkopen voor geen meter in Nederland, behalve als ze één bijzondere toevoeging hebben

Zo bijzonder zuinig is een Skoda Kodiaq met een dieselmotor tegenwoordig

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Is zo’n ruime Skoda Kodiaq tweedehands goedkoper dan een Tiguan en wat moet ie inmiddels kosten?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

GP Manager 2 uit 1996 was een racegame waar je niet mocht racen

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

Auto laten draaien voor de airco? Bij deze merken mag je dat nooit zomaar doen

ik kijk er naar uit ,!