Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: 1e rij-indruk

Alle exemplaren zijn in een klap uitverkocht. Dan zal hij wel goed rijden, toch?

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet

De G-klasse verkoopt – inmiddels al honderd jaar – best prima. Zelfs een AMG-versie met een belachelijk prijskaartje vindt een koper. Ze hebben zelfs al meer dan 1.000 stuks van de 4×4^2 verkocht. Dus: hoe ver kunnen ze gaan Stuttgart? Antwoord: Mercedes-Maybach G 650-ver: een hoogbejaarde G-klasse met een biturbo V12, Maybach-invloeden en stoelen uit de S-klasse. De prijs? 630.000 euro zonder belastingen. Reken op dik 1 miljoen euro in Nederland.

Wie betaalt dat in hemelsnaam?

Geen idee, maar hij is wel helemaal uitverkocht. Alle 99 exemplaren (dus 62 miljoen euro richting Stuttgart) waren direct na de onthulling gekaapt.

Vooruit, vertel maar iets over de Mercedes-Maybach G 650 Landaulet

Om klanten het klimmen in de Landaulet te besparen heeft Mercedes een uitklapbaar opstapje gemonteerd. Handig aangezien je anders je been in je nek moet leggen om de auto te bestijgen. De totale hoogte is namelijk 2.235 millimeter. Oh, en hij is 5,345 millimeter lang.

Over het dak gesproken: in ongeveer 12 seconden gaat de softtop open en schijnt het zonnetje op je bolletje. De stoelen komen uit de Maybach S600 en koelen, verwarmen en masseren je rug. Ze maken het zitten in de G-klasse verdraagzaam. Want zoals je weet: geen enkele G-klasse rijdt comfortabel. De grote 4×4-dempers helpen iets, maar het blijft een G. Wil je comfortabel vervoerd worden, koop dan gewoon een S-klasse.

En als ik zelf wil rijden?

Doe maar niet. Het is vermakelijk in een soort vreemde, misschien wel perverse, manier. En tegelijkertijd verschrikkelijk. De Mercedes-Maybach G 650 Landaulet is veel sneller dan nodig (0-100 in minder dan 6 seconden). Het stuurgedrag is nog minder precies dan een kleuter met zijn eerste kleurplaat. En het stuurwiel wil altijd terug naar de middenstand. Ook als de auto stilstaat. Je ziet bovendien geen ene moer en iedereen kijkt je raar aan.

Dus, moet ik er eentje kopen?

Als je niet wakker ligt van het prijskaartje is het hilarisch om zo’n ding te hebben. Als een soort openluchtbioscoop die je overal kunt neerzetten. Met de nadruk op neerzetten.

Reacties
  1. […] niet weten wat je met je spaargeld moet doen, dan weet Maybach dat wel. Zijn lanceerden in 2017 de Mercedes-Maybach G 650 Landaulet. Leuke wagen met een fors prijskaartje van 630.000 euro. Dat klinkt leuk, maar dat is wel exclusief […]

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken