
Schaalbare platformen, automerken zijn er dol op. Volkswagen hoor je graag praten over het MEB-platform en General Motors mompelt nog weleens iets over het Ultium-platform voor hun elektrische modellen. Ook MG (of eigenlijk moederbedrijf SAIC) heeft zo’n platform. Zij noemen het het Modular Scalable Platform (MSP) en deze MG4 Electric mag er als eerste gebruik van maken.
Deze MG4 Electric krijgt een 51- of een 64-kWh batterij mee en is ruim 4 meter lang. Maar het platform kan eventueel zelfs opgerekt worden om een bestelbusje te vormen. Het biedt ruimte aan een batterij van maximaal 150 kWh. Verwacht in de toekomst dus nog heel wat elektrische MG’s op dit onderstel. De MG4 Electric maakt tegen het einde 2022 al zijn opwachting.
De actieradius van de MG4 Electric is 350 of 450 kilometer, afhankelijk van welke batterij je kiest. De 0-100-tijd is een prima 8 seconden en de topsnelheid is 160 km/u. Wat de nieuwe elektrische hatchback moet gaan kosten, is nog niet bekend. Zijn voornaamste concurrent in Nederland zal de Volkswagen ID.3 zijn, die nagenoeg net zo groot is.
Meer van TopGear


MG 4 Trophy review: Een prima auto, zolang hij niet te duur is

MG 4 XPower review: De minst hete hot hatchback waar we ooit in reden

Deze MG 4 XPower is een ‘hyper hatch’ voor een gunstige prijs

Kia Niro EV vs MG 4: Welke is de beste EV voor elke dag?

MG 4 Electric Standard review: Is de instap-MG het geld waard?

Dit zijn 15 cabrio’s met vierwielaandrijving (voor de wintersport?)

Is de elektrische MG Cyberster beter dan de Duitse BMW Z4?

Dit zijn de vier goedkoopste cabrio’s van Nederland

De MG 3 Hybrid is goedkoper en krachtiger dan de rest, hoe rijdt het dan? (review)

Heeft de elektrische MG 4 XPower iets gemeen met de oude MG XPower SV-R?

VIDEO: Rijden in de MG Cyberster

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Merk dat niet gelooft in achterruiten, heeft een nogal gênant probleem

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Is deze betaalbare Chinese crossover beter met een benzinemotor? (review)

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Gespot in Nederland: deze auto is ruim 1 miljoen keer verkocht, maar toch ken jij ‘m niet

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Echt niet om aan te gluren wat een gedrocht!
Made in China? 😵💫😵💫😵💫😵💫😵💫😵💫🤢
Weg met die Chinese troep. Matige bouwkwaliteit, gestolen technologie, slechte veiligheid, gebouwd door Oeigoerse dwangarbeiders en met oneerlijke concurrentie door sloten subsidie van de Chinese overheid. Dit moet je nooit willen kopen. Ohja het is ondanks alles nog steeds een slechte aanbieding en te duur voor de specificaties. Rommel.