
Schaalbare platformen, automerken zijn er dol op. Volkswagen hoor je graag praten over het MEB-platform en General Motors mompelt nog weleens iets over het Ultium-platform voor hun elektrische modellen. Ook MG (of eigenlijk moederbedrijf SAIC) heeft zo’n platform. Zij noemen het het Modular Scalable Platform (MSP) en deze MG4 Electric mag er als eerste gebruik van maken.
Deze MG4 Electric krijgt een 51- of een 64-kWh batterij mee en is ruim 4 meter lang. Maar het platform kan eventueel zelfs opgerekt worden om een bestelbusje te vormen. Het biedt ruimte aan een batterij van maximaal 150 kWh. Verwacht in de toekomst dus nog heel wat elektrische MG’s op dit onderstel. De MG4 Electric maakt tegen het einde 2022 al zijn opwachting.
De actieradius van de MG4 Electric is 350 of 450 kilometer, afhankelijk van welke batterij je kiest. De 0-100-tijd is een prima 8 seconden en de topsnelheid is 160 km/u. Wat de nieuwe elektrische hatchback moet gaan kosten, is nog niet bekend. Zijn voornaamste concurrent in Nederland zal de Volkswagen ID.3 zijn, die nagenoeg net zo groot is.
Meer van TopGear


MG 4 Trophy review: Een prima auto, zolang hij niet te duur is

MG 4 XPower review: De minst hete hot hatchback waar we ooit in reden

Deze MG 4 XPower is een ‘hyper hatch’ voor een gunstige prijs

Kia Niro EV vs MG 4: Welke is de beste EV voor elke dag?

MG 4 Electric Standard review: Is de instap-MG het geld waard?

Dit zijn 15 cabrio’s met vierwielaandrijving (voor de wintersport?)

Is de elektrische MG Cyberster beter dan de Duitse BMW Z4?

Dit zijn de vier goedkoopste cabrio’s van Nederland

De MG 3 Hybrid is goedkoper en krachtiger dan de rest, hoe rijdt het dan? (review)

Heeft de elektrische MG 4 XPower iets gemeen met de oude MG XPower SV-R?

VIDEO: Rijden in de MG Cyberster

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Is de Zeekr 7X de ideale auto om jouw Tesla Model Y op te volgen? (review)

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Merk dat niet gelooft in achterruiten, heeft een nogal gênant probleem

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Echt niet om aan te gluren wat een gedrocht!
Made in China? 😵💫😵💫😵💫😵💫😵💫😵💫🤢
Weg met die Chinese troep. Matige bouwkwaliteit, gestolen technologie, slechte veiligheid, gebouwd door Oeigoerse dwangarbeiders en met oneerlijke concurrentie door sloten subsidie van de Chinese overheid. Dit moet je nooit willen kopen. Ohja het is ondanks alles nog steeds een slechte aanbieding en te duur voor de specificaties. Rommel.