
Dit jaar waagden Alpina en BMW de grote stap door samen te gaan wonen in München. Daardoor zijn de lijntjes korter tussen het automerk en de tuner. Het eerste model dat Alpina binnen de fabrieksmuren van BMW bouwt, is de enorme SUV met zeven zitplaatsen. Vandaag maakt de importeur de Nederlandse prijs van de gefacelifte Alpina XB7 bekend.
Alpina pakt als basis (net als voor de facelift) de X7 met de 4,4-liter V8 en voegt daar wat leuke motorupgrades aan toe. De power groeit van 530 pk en 750 Nm naar 621 pk en 800 Nm. Een sprintje van 0 naar 100 km/u doet de XB7 in 4,2 seconden en zo’n tien seconden later tikt hij al de 200 km/u aan. De topsnelheid is 290 km/u. Je krijgt altijd een automaat en vierwielaandrijving.
Je herkent de facelift van de Alpina XB7 aan de tweedelige koplampen. Uiteraard schroeft Alpina zijn eigen bumpers op de X7 en het interieur krijgt een make-over. Verder krijgt hij een Alpina-sportonderstel met luchtveringen op beide assen. De XB7 kan tot 40 millimeter zakken afhankelijk van de rijmodus en de snelheid waarmee je rijdt.
De Nederlandse prijs voor de Alpina XB7
In Nederland ben je voor de goedkoopste BMW X7 tenminste 137.626 euro kwijt. Deze Alpina kun je het beste vergelijken met de X7 M60i, die dezelfde V8 heeft. Deze kost minimaal 188.178 euro. De Nederlandse prijs voor de Alpina XB7 begint bij 239.960 euro, wat bijna 8.000 euro meer is dan voorheen. Je kunt hem per direct bestellen.
Meer van TopGear


BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Praat mee: welke optie kun je nooit meer zonder in de auto?

Autobahn-cruiser: De Alpina XB7 Manufaktur weegt bijna 3.000 kilo en haalt 290 km/u

BMW X7 M60i review: Rijdt de grootste M nog een beetje M-achtig?

Alpina XB7 facelift is er al snel bij

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

BMW is niet alleen sportiviteit op vier wielen – dit zijn de sportieve motorfietsen van BMW

Praat mee: welke optie kun je nooit meer zonder in de auto?

Autobahn-cruiser: De Alpina XB7 Manufaktur weegt bijna 3.000 kilo en haalt 290 km/u

Alpina XB7 gespot op de Nürburgring

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Deze 6 toffe Alpina’s kosten minder dan de goedkoopste nieuwe BMW

Er mag gehuild worden: dit is de laatste Alpina voordat het automerk gaat stoppen

De overheid verkoopt een ‘Alpina B6’ voor een prikkie (maar er is een addertje)

De nieuwe Alpina B3 GT en B4 GT zijn sneller én goedkoper dan de BMW M3 en M4

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel
