
Alles is relatief. Drie ton voor een huis in het centrum van Amsterdam, dat is niet duur. Hetzelfde bedrag voor een appartement in Tytsjerksteradiel, dat is misschien wat fors. En drie ton voor een Audi, dat is dan weer een koopje. Nou, afhankelijk van hoe je het bekijkt. De Nederlandse prijs van de RS 6 GT is nu bekend, en het had relatief gezien een stuk erger kunnen zijn. Plus je kunt wat korting regelen.
Als je hiervoor een iets exclusievere versie van de Audi RS 6 wilde hebben, ging je naar tuner Abt voor een RS 6-R of een RS 6 Johann Abt. Hiervoor was je respectievelijk 317.000 of 367.732 euro kwijt. De exclusieve Audi RS 6 GT is in verhouding dan een koopje, want het merk wil graag 292.582 euro zien voor een witte GT met rode strepen.
De prijs van de Audi RS 6 GT is daarmee zo’n 70.000 euro hoger dan de normale versie met 600 pk. De Audi RS 6 Performance met 630 pk kost je 60.000 euro minder dan de GT. Het vermogen van de GT is trouwens hetzelfde als de Performance en alle versies hebben een 4,0-liter V8-motor. Een technisch verschil is dat de GT standaard op een schroefset staat, en niet op luchtvering of adaptieve dempers.
Zo verlaag je de Nederlandse prijs van de Audi RS 6 GT
De 292.582 euro is ook de adviesprijs die Audi toont op de website, maar je kunt jezelf een leuke korting gunnen. Door in de configurator de kleur Nardogrijs aan te tikken, krijg je al bijna 500 euro korting, maar door ook nog eens de Heritage-wrap te verwijderen, hou je nog eens 4.830 euro in je zak. De nieuwe prijs voor de Audi RS 6 GT is dan ineens 287.257 euro. Wie het kleine niet eert…
De Audi RS 6 GT in het Nardogrijs met en zonder wrap | Foto: © Audi
Het is wel heel flauw om zo’n exclusief model zonder zijn kenmerkende striping te kopen en dan ook nog eens in het Nardogrijs, wat inmiddels meer een Skoda-kleur is. Aan de andere kant zie je bij Porsches dat vroeger iedereen een zonnedak bestelde en dat de exemplaren zonder nu extra begeerlijk zijn. Wie weet is het ook nog eens een investering in de restwaarde om een kale Audi RS 6 GT te bestellen.
Waar betaal je voor?
Zonder het prijzige stickervelletje, krijg je nog steeds de koolstofvezel motorkap en de voorschermen uit hetzelfde materiaal. De bodykit rondom is anders, deze velgen zitten alleen op de GT en je krijgt een dikke achtervleugel. Ook heeft deze GT geen dakdragers, wat hem ook uniek maakt. Ook de binnenkant is leuk aangekleed met koolstofvezel kuipstoelen en veel rode stiksels.
Meer van TopGear


De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Hoe je met heel weinig moeite een miskoop kunt voorkomen bij een tweedehandsauto

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

Deze Audi RS 6 werd geveild door de overheid, en staat nu bij een bekend (of berucht?) adresje

Audi gaat zelf aan de tuning en komt met de dikste RS 6 tot nu toe

Dit is jouw kans om (voor weinig?) een Audi RS 6 te kopen met een bijzondere afkomst

Met de Audi RS 6 op zoek naar stationwagens in Amerika

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Dit zijn de goedkoopste auto’s van Nederland (die minder dan 20.000 euro kosten)

Flitsapps zijn in deze Europese vakantielanden verboden (en kun je er dus een boete krijgen)

Waarom je vooral in de nacht goed moet op letten op de snelwegen rond Apeldoorn

Van deze goedkope SUV met veel vermogen werden er in 24 uur tijd meer dan 10.000 verkocht

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!
