
Dit is het eerste beeld van de nieuwe Land Rover Discovery. Geen teaser van een ventieldopje of hoofdsteun, maar direct de volledige neus. Thanks, Land Rover!
De nieuwe Land Rover Discovery is een stuk minder blokkendozerig dan zijn voorganger. Er zit een vleugje Evoque met een toefje Discovery Sport in het design en hij lijkt vooral erg op de Vision Concept. Of de suicide doors het productiestadium hebben gehaald, is niet te zien vanaf de frontale foto. Land Rover stelt het geduld van de Discofans wel op de proef: de Vision Concept is inmiddels al twee jaar oud.
De nieuwe Land Rover Discovery staat op het nieuwe aluminium platform waarop de Range Rover en de Range Rover Sport ook staat. De Disco zal daarom een stuk lichter zijn dan zijn voorganger. De zeven zitplaatsen blijven. Volgens Land Rover is de nieuwe Discovery een ongeëvenaarde mix van veelzijdigheid, capaciteiten en technologie. In normaal Nederlands zou dat iets kunnen beteken als: kan goed overal overheen rijden, heeft plaats voor veel troep en bemoeit zich graag met het rijden.
Op 28 september is de wereldpremière van de nieuwe Land Rover Discovery. Volg ons maar om op de hoogte te blijven. Op Facebook of Instagram dan. Engerd.
Meer van TopGear


LaRo Discovery op de Nürburgring

Land Rover Discovery vs tankgranaat

De beste gezins-SUV van 2017

Land Rover Discovery vs zijn rivalen

Startech maakt de LaRo Discovery symmetrisch

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

Dit is de Alfa Romeo Giulia Veloce

Citroën Cxperience laat je je goed voelen

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal
