Aanschouw, de misschien wel meest Europese pick-up van Toyota. Want waar de Hilux alleen leverbaar is met een dieselmotor, kun je de op Amerika gerichte Tacoma krijgen met een hybride aandrijflijn. De nieuwe Toyota Tacoma krijgt een 2,4-liter benzinemotor met een elektromotor erbij, waardoor ie bíjna gewoon een RAV4 met een laadbak is. De aandrijflijn produceert 630 Nm, wat bijna het dubbele is van de vorige V6. Het jammere is dat de Tacoma niet naar Europa komt.

Geen dikke vrachtwagenmotor voor de vierde generatie Toyota Tacoma dus, maar wel een andere gadget uit die industrie. Wie de TRD Pro-versie bestelt, krijgt stoelen met instelbare schokdempers erin. Jazeker, geveerde stoelen; kom maar op met die Brennerpas. De gedempte stoelen ontzien je tedere billetjes tijdens het offroaden. Daarnaast heeft de nieuwe Tacoma bij bepaalde uitvoeringen geen bladveren meer achterin, maar een multi-link ophanging.

De Toyota Tacoma Trailhunter is de kampeerversie

Ook krijg je bij de hybride versie stopcontacten achterin. De Trailhunter-versie heeft ook nog een compressor om bijvoorbeeld een luchtbedje op te blazen. Dat luchtbedje kun je dan weer boven in de daktent leggen, die je nu bij Toyota kunt bestellen voor de Tacoma Trailhunter. Daarnaast kun je voor deze kampeerversie nog een hoop leuke accessoires krijgen voor een goede trip.

De nieuwe-generatie Tacoma heeft bovendien 7 procent meer capaciteit in de laadbak, alle camera’s en sensoren die je zou verwachten in een nieuwe auto en elektrische stuurbekrachtiging. Voor de liefhebbers is er trouwens ook een V6-versie zonder hybridespul. In principe levert Toyota de pick-up niet hier, maar er zijn altijd wel handige handelaren te vinden die er eentje voor je willen regelen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear