
Elektrische auto’s kunnen tegenwoordig veel meer dan alleen maar stilletjes rondrijden en snel optrekken. Verschillende EV’s kunnen zelfstandig rijden, een pirouette maken en een stukje drijven. Nio probeert met de SkyRide-ophanging nog wat trucjes naar de weg te brengen. Het ene foefje lijkt wat bruikbaarder te zijn dan de ander.
In een video laat het merk bijvoorbeeld zien hoe de Nio ET9 heftig kan schudden. Om aan te geven hoe heftig dat is, is er een deken van sneeuw op de auto gelegd. Door het gewiebel lijkt het alsof er twee of meer mensen een ‘goed gesprek’ hebben in de Chinese EV. Vul zelf maar in hoe bruikbaar deze functie is. We zouden blikjes drinken in ieder geval even laten rusten.
Hoe werkt de ophanging van de Nio ET9?
Daarnaast zorgt de ophanging voor stabiliteit. De dempers op de SkyRide-ophanging maken gebruik van een hydraulische pomp per hoek. Dankzij geavanceerde software kan de pomp zes biljoen (ja, 1.000 miljard) opdrachten per seconde verwerken. Daarnaast zorgen de dempers ervoor dat de wielen 50 millimeter omhoog en omlaag kunnen bewegen. Zo kan de koets waterpas blijven bij kleine drempels.
Om dat te demonstreren, bouwt Nio een champagnetoren op de motorkap van de ET9. Na het vullen van de glaasjes rijdt de Nio over een parcours van drempeltjes. Ondanks de hoogteverschillen blijft de koets keurig vlak waardoor de glazen netjes op de auto blijven staan. Perfect voor die irritante drempels bij de parkeerplaats van de McDonald’s.
De Nio ET9 over de irritante drempeltjes
De Nio kan twerken
2 reacties op “VIDEO: In deze auto merk je niets van de irritante drempels bij de McDonald’s”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Is de Nio EL8 goed genoeg om een Range Rover te laten staan? (review)

Zou jij deze Nio EL8 verkiezen boven een Range Rover?

Nio EL6 review: De Chinese SUV heeft nog een paar updates te gaan

Nio ET5 Touring review: Hoe rijdt een van de weinige elektrische stationwagens?

Blijkbaar willen mensen geen dure Chinese auto’s, dus gaat Nio goedkopere modellen maken

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Is deze betaalbare Chinese crossover beter met een benzinemotor? (review)

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Gespot in Nederland: deze auto is ruim 1 miljoen keer verkocht, maar toch ken jij ‘m niet

Waarom deze betaalbare nieuwe Toyota misschien niet zo betrouwbaar is als je gewend bent

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Wat er ook gebeurt met de wegenbelasting, jullie gaan sowieso veel betalen (en dat is je eigen schuld)

Er is één land ter wereld waar geen muggen voorkomen (en het is perfect voor een roadtrip)

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom zou je niet gewoon een nieuwe auto in Duitsland kopen als ze daar veel goedkoper zijn?’

Deze bekende auto’s hadden eigenlijk compleet misleidende namen

Weet jij welke (geweldige) Franse auto geleverd is met een Maserati-V6?

De snelheid is bij opname stapvoets en vervolgens versneld afgedraaid. Dat kun je zien aan de carrosserie beweging. Dan kan dit wel. Op snelheid alleen mogelijk voor een klassieke Citroën.
De belangrijkste reden voor dit ontwerp: hiermee kan de top van de CCP ongestoord over Oeigoeren en politieke tegenstanders heenrijden.