
Elektrische auto’s kunnen tegenwoordig veel meer dan alleen maar stilletjes rondrijden en snel optrekken. Verschillende EV’s kunnen zelfstandig rijden, een pirouette maken en een stukje drijven. Nio probeert met de SkyRide-ophanging nog wat trucjes naar de weg te brengen. Het ene foefje lijkt wat bruikbaarder te zijn dan de ander.
In een video laat het merk bijvoorbeeld zien hoe de Nio ET9 heftig kan schudden. Om aan te geven hoe heftig dat is, is er een deken van sneeuw op de auto gelegd. Door het gewiebel lijkt het alsof er twee of meer mensen een ‘goed gesprek’ hebben in de Chinese EV. Vul zelf maar in hoe bruikbaar deze functie is. We zouden blikjes drinken in ieder geval even laten rusten.
Hoe werkt de ophanging van de Nio ET9?
Daarnaast zorgt de ophanging voor stabiliteit. De dempers op de SkyRide-ophanging maken gebruik van een hydraulische pomp per hoek. Dankzij geavanceerde software kan de pomp zes biljoen (ja, 1.000 miljard) opdrachten per seconde verwerken. Daarnaast zorgen de dempers ervoor dat de wielen 50 millimeter omhoog en omlaag kunnen bewegen. Zo kan de koets waterpas blijven bij kleine drempels.
Om dat te demonstreren, bouwt Nio een champagnetoren op de motorkap van de ET9. Na het vullen van de glaasjes rijdt de Nio over een parcours van drempeltjes. Ondanks de hoogteverschillen blijft de koets keurig vlak waardoor de glazen netjes op de auto blijven staan. Perfect voor die irritante drempels bij de parkeerplaats van de McDonald’s.
De Nio ET9 over de irritante drempeltjes
De Nio kan twerken
2 reacties op “VIDEO: In deze auto merk je niets van de irritante drempels bij de McDonald’s”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Is de Nio EL8 goed genoeg om een Range Rover te laten staan? (review)

Zou jij deze Nio EL8 verkiezen boven een Range Rover?

Nio EL6 review: De Chinese SUV heeft nog een paar updates te gaan

Nio ET5 Touring review: Hoe rijdt een van de weinige elektrische stationwagens?

Blijkbaar willen mensen geen dure Chinese auto’s, dus gaat Nio goedkopere modellen maken

Moet je een Mercedes laten staan voor deze nieuwe Chinese Omoda 9? (review)

Moet je een Volkswagen Polo of Renault 5 laten staan voor deze bijzondere Firefly? (review)

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Gaat het echt zo goed met de Chinese auto-industrie? Dit is er echt aan de hand

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

Moet je een Volkswagen Polo of Renault 5 laten staan voor deze bijzondere Firefly? (review)

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs (maar voor ondernemers kan het interessant zijn)

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Zoveel Nederlanders gaan er daadwerkelijk met hun elektrische auto op vakantie

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

Als je een sportieve band zoekt voor je auto, kun je deze merken beter overslaan

Waarom je omgevallen pylonnetjes naast de weg in Duitsland nooit moet oprapen

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

De snelheid is bij opname stapvoets en vervolgens versneld afgedraaid. Dat kun je zien aan de carrosserie beweging. Dan kan dit wel. Op snelheid alleen mogelijk voor een klassieke Citroën.
De belangrijkste reden voor dit ontwerp: hiermee kan de top van de CCP ongestoord over Oeigoeren en politieke tegenstanders heenrijden.