Nissan verkoopt een auto via Twitter, de gelukkige nieuwe eigenaar is de Spanjaard Raul Escolano. Hij had namelijk niet zo’n zin om de deur uit te gaan, en liet autoverkopers om zijn geld strijden. Met behulp van de hashtag #compraruncocheportwitter (koop een auto via Twitter) kwamen er behoorlijk wat reacties.

Antamotor uit A Coruña gebruikte Periscope om Escolano een virtuele tour te geven door de Nissan X-Trail. Periscope is een digitale stream dienst waarmee je live video kunt doorsturen. Raul Escolano gooide ook een poll online, waar mensen konden stemmen op de beste autoverkoper. Antamotor won door zijn originele insteek maar liefst 43 procent van de stemmen.

Online een auto kopen de toekomst?

Via een koeriersdienst werden vervolgens de sleutels opgestuurd en daardoor bleef het gehele aankoopproces als het ware op afstand gebeuren. Uiteindelijk moet de auto natuurlijk wel opgehaald worden bij Nissan, maar het ging vooral om het digitale aankoopproces. Nissan is hiermee de eerste in Europa die zoiets heeft afgehandeld. Misschien is dit wel een goede insteek voor de toekomst, hoewel we ons afvragen of elke klant dan dezelfde concurrentiestrijd weet los te maken.

Reacties

  • gert heeft op 7 december 2021 geschreven:

    nissaniseenfijneautomaaralsjewatvergoedwilhebbenvindje0opjerequestikhadenhebhemnogeennissanalmerehijisnuoudmaarhebveelmoetenvervangenremklauwenz,dusvoormijgeennissanmeerdanisopelveelbeter

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)