
De Ferrari Purosangue is een briljante auto, maar bij sommigen steekt het een beetje dat Ferrari een SUV maakt. Het is net zoiets als een patatje oorlog van een sterrenzaak. Die smaakt beter dan bij de snackbar, maar van een sterrenchef verwacht je een iets verfijndere basis dan frieten, mayo, uitjes en een klodder satésaus. Deze Purosangue Esteso van Novitec kun je zien als een extra lading ketchup, curry en Joppiesaus.
Novitec is een Duitse specialist die zich bezighoudt met het dikker maken van auto’s die het niet direct nodig hebben. Bijna elke Ferrari, McLaren of Lamborghini nemen ze onder handen bij Novitec. Dat kan soms behoorlijk subtiel. Maar als het woordje ‘N-Largo‘ of ‘Esteso’ erbij staat, dan weet je dat het enorm dik en bijna over de top is.
6 centimeter breder dan normaal, dus lastiger te parkeren
Dik is deze Ferrari niet alleen in figuurlijke zin, de compleet nieuwe bodykit zorgt er namelijk voor dat de Novitec Purosangue bijzonder lastig is om te parkeren. Het apparaat is nu namelijk 2,09 meter breed. Dat is dan nog zonder de spiegels. Veel succes als je deze auto in een parkeergarage in Houten of Almere moet parkeren.

Je kunt kiezen of je de bodykit in koolstofvezel of plastic laat uitvoeren. Dat laatste materiaal noemen ze overigens geen plastic, maar Pur-Rim, een polyurethaan-kunststof. Vervolgens kun je ervoor kiezen om het te spuiten in carrosseriekleur, of juist in een afwijkende kleur om mensen te benadrukken dat je nóg meer geld gestoken hebt in een al heel erg dure auto.
Wielen van de Novitec Purosangue Esteso
Parkeren is heel erg lastig met de Purosangue van Novitec, maar dat komt niet alleen door de afmetingen. Er zitten nu ook andere wielen op. Ze worden gemaakt door velgenspecialist Vossen. Voor zijn ze 22 inch groot, achter 23 inch. Die maten kun je af fabriek ook bestellen. Het ziet er vooral anders uit door de verlaging, waardoor de auto 25 millimeter dichter op de grond staat.
Lees ook: Waarom kopers van een Ferrari Purosangue van 500.000+ euro er vaak niet eens eentje willen
Er is ook een beetje meer vermogen dan standaard, dankzij een speciale sportuitlaat. Daardoor moet de V12 net wat lekkerder aan het gas hangen en nog beter klinken. Het levert je ook nog 30 pk extra op. Die ga je ook wel nodig hebben, vanwege de grotere luchtweerstand met de bodykit. Waarschijnlijk is een standaard Purosangue sneller op de Autobahn. Dat maakt allemaal niet uit, deze onderdelen laat je monteren als je van plan bent om heel langzaam door de straten van Monaco te flaneren.
Eén reactie op “Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Waarom je echt geen stoeprandschade wilt rijden met de velgen van de Ferrari Purosangue

Je kunt nu deze ‘Ferrari Purosangue’ kopen bij het verstandigste merk ter wereld (voor een schappelijke prijs)

Waarom kopers van een Ferrari Purosangue van 500.000+ euro er vaak niet eens eentje willen

Ferrari Purosangue review: Is het stiekem de beste Ferrari van dit moment?

Ferrari Purosangue review: Moet Ferrari zich schamen voor zijn SUV?

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

In deze provincie mag je straks niet harder dan 100 na 19:00 (en krijg je een boete als je het wel doet)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

De compleet nieuwe Bentley biedt plaats aan twee rijke mensen, een chauffeur en een tekkel

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Bestuurders van deze merken worden het ongelukkigst van hun auto (en het gelukkigst)

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

Een maat van mij rijd in een oudere dikke mercedes. Die ia op zichzelf al breed. Hij parkeert hem altijd op het topdek en dan op 2 parkeerplekken. Genoeg ruimte om uit te stappen.