De enige mensen die nog lief deden tegen BMW na de onthulling van het nieuwe logo, waren de mensen die nog denken dat als je maar genoeg slijmt bij bedrijven op social media, dat je gratis spullen krijgt. Voor het eerst in meer dan 100 jaar verdwijnt de zwarte band rondom de propeller en neemt het logo meer simplistische vormen aan, en daar was niet iedereen (of eigenlijk iedereen met ogen) blij mee. BMW plakte het nieuwe logo op de i4 Concept en zowel het logo als de auto werden bedolven onder negatief commentaar.

We hebben goed nieuws voor iedereen zonder zichtbeperking. Een woordvoerder van BMW bevestigt aan Motoring Research dat het nieuwe platte logo alleen in communicatie gebruikt gaat worden. De auto’s zullen nog altijd het oude BMW-logo dragen. ‘Het [logo] wordt niet ingezet op fysieke auto’s. Het bestaande logo blijft daar in gebruik’, verklaart de BMW-medewerker. Het detailloze logo zou beter geschikt zijn voor online communicatie. Volkswagen, dat eveneens een nieuw logo introduceerde, plakt hun platte design wel op de auto’s.

De keuze om het oude BMW-logo te blijven gebruiken is vreemd te noemen, want het nieuwe logo prijkt wel op de BMW i4 Concept. Zou BMW zich dan bedacht hebben na alle kritiek? Of deden ze dit eenmalig ter ere van het nieuwe logo? Ergens is het ook bijzonder dat het automerk nu twee logo’s gebruiken – eentje voor op de auto’s en eentje voor op papier en schermen. De vraag is ook: welk logo gaan de displays in nieuwe BMW laten zien?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear