
Het uiterlijk van de Porsche 911 bewijst als geen ander dat je iets dat niet stuk is, niet hoeft te repareren. Het silhouet van het Elfje is in alle jaren nauwelijks veranderd. Maar onder de tijdloze lijnen, gaat wel oude techniek schuil. Voor sommige is dat onderdeel van de charme, maar blijkbaar zijn er ook mensen die graag de boxermotor ruilen met een elektromotor.
Het Britse bedrijf Electrogenic maakt pakketten zodat je oude auto’s elektrisch kunt maken. Dat deden ze onder andere al voor de Jaguar E-Type en de oude Defender. Vandaag presenteert Electrogenic twee EV-pakketten voor de 911 G-serie en de 911 964. In beide gevallen krijgen de oude 911’jes een gigantische upgrade als het gaat om trekkracht.
Bijzonder veel koppel in een elektrische 911
Bij het E62-pakket produceert de elektromotor 218 pk en 3.200 Nm. Het E62s-pakket doet daar nog een schepje bovenop. De elektrische motor produceert 327 pk en 3.900 Nm. De sprint van 0 naar 100 km/u gaat met het eerste pakket in minder dan vijf seconden. De E62s doet het sprintje in 3,8 seconden.
Batterij van de elektrische oude Porsche 911
Electrogenic legt de motor, omvormer, oplader, koelsysteem achterin. De batterij is opgedeeld in twee delen; eentje komt voorin en de andere achterin. Samen zijn de batterijen goed voor 62 kWh. De actieradius ligt bij beide pakketten tussen de 290 en 320 kilometer.
Wanneer je oplaadt met een snellader, moet de batterij in vijftig minuten vol zijn. Electrogenic verzorgt de volledige conversie voor je, als je wilt. Hou rekening met een prijs van ongeveer 100.000 euro.
2 reacties op “Deze EV-conversie voor je oude Porsche 911 geeft hem 3.900 Nm”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Restomods: geniten met drie Italianen en een Zweed

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop maar je mist wel iets belangrijks

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Wist je dat je (zelfs thuis) aan de laadpaal een onzichtbare heffing van zo’n 10 procent betaalt?

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop maar je mist wel iets belangrijks

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Waarschijnlijk is de wegligging dan wel beter, want die is nu veel te gevaarlijk waardoor er vaak dodelijke ongelukken met een 911 plaatsvinden. Vandaar dat die meestal met langzame snelheden voort tuffen. Je kunt beter een andere sportwagen kopen die wel veilig is bij hogere snelheden en exclusiever dan de zoveel miljoenste platgeslagen kever.
Echt zonde om een klassieker om te bouwen tot opgevoerde koffiemolen op batterijen.
Dat pushen van die elektrische troep gaat te veel te ver.