
Het uiterlijk van de Porsche 911 bewijst als geen ander dat je iets dat niet stuk is, niet hoeft te repareren. Het silhouet van het Elfje is in alle jaren nauwelijks veranderd. Maar onder de tijdloze lijnen, gaat wel oude techniek schuil. Voor sommige is dat onderdeel van de charme, maar blijkbaar zijn er ook mensen die graag de boxermotor ruilen met een elektromotor.
Het Britse bedrijf Electrogenic maakt pakketten zodat je oude auto’s elektrisch kunt maken. Dat deden ze onder andere al voor de Jaguar E-Type en de oude Defender. Vandaag presenteert Electrogenic twee EV-pakketten voor de 911 G-serie en de 911 964. In beide gevallen krijgen de oude 911’jes een gigantische upgrade als het gaat om trekkracht.
Bijzonder veel koppel in een elektrische 911
Bij het E62-pakket produceert de elektromotor 218 pk en 3.200 Nm. Het E62s-pakket doet daar nog een schepje bovenop. De elektrische motor produceert 327 pk en 3.900 Nm. De sprint van 0 naar 100 km/u gaat met het eerste pakket in minder dan vijf seconden. De E62s doet het sprintje in 3,8 seconden.
Batterij van de elektrische oude Porsche 911
Electrogenic legt de motor, omvormer, oplader, koelsysteem achterin. De batterij is opgedeeld in twee delen; eentje komt voorin en de andere achterin. Samen zijn de batterijen goed voor 62 kWh. De actieradius ligt bij beide pakketten tussen de 290 en 320 kilometer.
Wanneer je oplaadt met een snellader, moet de batterij in vijftig minuten vol zijn. Electrogenic verzorgt de volledige conversie voor je, als je wilt. Hou rekening met een prijs van ongeveer 100.000 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “Deze EV-conversie voor je oude Porsche 911 geeft hem 3.900 Nm”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Deze nieuwe Ford heeft 300 pk en nee, het is geen EV of hybride (gewoon benzine)

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

De Duitse politie gaat met Nederlandse uitvinding aan de slag om overtreders te pakken

Dit saaie Nederlands koopgedrag waait nu ook over naar andere landen zoals de VS

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

Pas op: op deze dag vindt volgende week weer de beruchte flitsmarathon plaats in Nederland

Dit is (voorspelbaar genoeg) veruit de populairste occasion van Nederland in 2025

Waarschijnlijk is de wegligging dan wel beter, want die is nu veel te gevaarlijk waardoor er vaak dodelijke ongelukken met een 911 plaatsvinden. Vandaar dat die meestal met langzame snelheden voort tuffen. Je kunt beter een andere sportwagen kopen die wel veilig is bij hogere snelheden en exclusiever dan de zoveel miljoenste platgeslagen kever.
Echt zonde om een klassieker om te bouwen tot opgevoerde koffiemolen op batterijen.
Dat pushen van die elektrische troep gaat te veel te ver.