
Het uiterlijk van de Porsche 911 bewijst als geen ander dat je iets dat niet stuk is, niet hoeft te repareren. Het silhouet van het Elfje is in alle jaren nauwelijks veranderd. Maar onder de tijdloze lijnen, gaat wel oude techniek schuil. Voor sommige is dat onderdeel van de charme, maar blijkbaar zijn er ook mensen die graag de boxermotor ruilen met een elektromotor.
Het Britse bedrijf Electrogenic maakt pakketten zodat je oude auto’s elektrisch kunt maken. Dat deden ze onder andere al voor de Jaguar E-Type en de oude Defender. Vandaag presenteert Electrogenic twee EV-pakketten voor de 911 G-serie en de 911 964. In beide gevallen krijgen de oude 911’jes een gigantische upgrade als het gaat om trekkracht.
Bijzonder veel koppel in een elektrische 911
Bij het E62-pakket produceert de elektromotor 218 pk en 3.200 Nm. Het E62s-pakket doet daar nog een schepje bovenop. De elektrische motor produceert 327 pk en 3.900 Nm. De sprint van 0 naar 100 km/u gaat met het eerste pakket in minder dan vijf seconden. De E62s doet het sprintje in 3,8 seconden.
Batterij van de elektrische oude Porsche 911
Electrogenic legt de motor, omvormer, oplader, koelsysteem achterin. De batterij is opgedeeld in twee delen; eentje komt voorin en de andere achterin. Samen zijn de batterijen goed voor 62 kWh. De actieradius ligt bij beide pakketten tussen de 290 en 320 kilometer.
Wanneer je oplaadt met een snellader, moet de batterij in vijftig minuten vol zijn. Electrogenic verzorgt de volledige conversie voor je, als je wilt. Hou rekening met een prijs van ongeveer 100.000 euro.
2 reacties op “Deze EV-conversie voor je oude Porsche 911 geeft hem 3.900 Nm”
Laat een antwoord achter aan Chris Reactie annuleren
Meer van TopGear


Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Restomods: geniten met drie Italianen en een Zweed

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden

De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Waarschijnlijk is de wegligging dan wel beter, want die is nu veel te gevaarlijk waardoor er vaak dodelijke ongelukken met een 911 plaatsvinden. Vandaar dat die meestal met langzame snelheden voort tuffen. Je kunt beter een andere sportwagen kopen die wel veilig is bij hogere snelheden en exclusiever dan de zoveel miljoenste platgeslagen kever.
Echt zonde om een klassieker om te bouwen tot opgevoerde koffiemolen op batterijen.
Dat pushen van die elektrische troep gaat te veel te ver.