
Het uiterlijk van de Porsche 911 bewijst als geen ander dat je iets dat niet stuk is, niet hoeft te repareren. Het silhouet van het Elfje is in alle jaren nauwelijks veranderd. Maar onder de tijdloze lijnen, gaat wel oude techniek schuil. Voor sommige is dat onderdeel van de charme, maar blijkbaar zijn er ook mensen die graag de boxermotor ruilen met een elektromotor.
Het Britse bedrijf Electrogenic maakt pakketten zodat je oude auto’s elektrisch kunt maken. Dat deden ze onder andere al voor de Jaguar E-Type en de oude Defender. Vandaag presenteert Electrogenic twee EV-pakketten voor de 911 G-serie en de 911 964. In beide gevallen krijgen de oude 911’jes een gigantische upgrade als het gaat om trekkracht.
Bijzonder veel koppel in een elektrische 911
Bij het E62-pakket produceert de elektromotor 218 pk en 3.200 Nm. Het E62s-pakket doet daar nog een schepje bovenop. De elektrische motor produceert 327 pk en 3.900 Nm. De sprint van 0 naar 100 km/u gaat met het eerste pakket in minder dan vijf seconden. De E62s doet het sprintje in 3,8 seconden.
Batterij van de elektrische oude Porsche 911
Electrogenic legt de motor, omvormer, oplader, koelsysteem achterin. De batterij is opgedeeld in twee delen; eentje komt voorin en de andere achterin. Samen zijn de batterijen goed voor 62 kWh. De actieradius ligt bij beide pakketten tussen de 290 en 320 kilometer.
Wanneer je oplaadt met een snellader, moet de batterij in vijftig minuten vol zijn. Electrogenic verzorgt de volledige conversie voor je, als je wilt. Hou rekening met een prijs van ongeveer 100.000 euro.
2 reacties op “Deze EV-conversie voor je oude Porsche 911 geeft hem 3.900 Nm”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Deze nieuwe Ford heeft 300 pk en nee, het is geen EV of hybride (gewoon benzine)

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarschijnlijk is de wegligging dan wel beter, want die is nu veel te gevaarlijk waardoor er vaak dodelijke ongelukken met een 911 plaatsvinden. Vandaar dat die meestal met langzame snelheden voort tuffen. Je kunt beter een andere sportwagen kopen die wel veilig is bij hogere snelheden en exclusiever dan de zoveel miljoenste platgeslagen kever.
Echt zonde om een klassieker om te bouwen tot opgevoerde koffiemolen op batterijen.
Dat pushen van die elektrische troep gaat te veel te ver.