
Verrassing! De Pagani Zonda is terug. Pagani bakte de eerste Zonda’s al in de jaren negentig in de autoclave, maar Horacio’s originele supercar weigert te sterven. En om eerlijk te zijn, hebben we daar helemaal geen probleem mee. Dit is de nieuwste Pagani Zonda Zun. Ontsteek de ovens maar.
Je kijkt nog naar computerbeelden, omdat de Pagani Zonda Zun nog gebouwd moet worden. Wanneer hij klaar is, is het een van de wildste Pagani’s die de openbare weg mag betreden – dat mogen ze namelijk niet allemaal. Hij is vrij paars, ongeveer dezelfde tint als Hamilton koos voor zijn 760LH.
Het dak ontbreekt en de luchthapper op het dak lijkt op die van de Cinque Roadster. Deze loopt helemaal terug naar achteren richting een haaienvin die uitmondt in een grote achterspoiler. Allemaal van koolstofvezel, net als een hoop andere accessoires op de carrosserie. Nieuwe luchthappers voeden de 7,3-liter V12 van AMG genoeg lucht om snel in de toeren te klimmen.
Maar waarom is er een nieuwe Pagani Zonda?
Inderdaad, de productie van 136 Zonda’s is al even op z’n einde. Klanten brengen hun bestaande Pagani terug naar Horacio om de auto opnieuw samen te stellen en een in feite nieuwe auto op een bestaande basis te bouwen. Je kunt de Pagani Zonda Zun dan ook gerust als een nieuw exemplaar beschouwen zodra hij klaar is.
Meer van TopGear


De Pagani Zonda Arrivederci is de aller, aller allerlaatste. Echt. Beloofd.

De Alisea is een moderne (en mooiere?) Pagani Zonda

Pagani Raduno: 27 Zonda’s en Huayra’s doen een tourritje door Italië

Pagani Zonda S ’Blu Francia’ in de kreukels

Vrouw boos om revvende Pagani Zonda

Iemand betaalde 10,5 miljoen euro voor een omgebouwde Pagani Zonda

De Pagani Zonda Arrivederci is de aller, aller allerlaatste. Echt. Beloofd.

Deze Pagani Huayra Epitome is de eerste en enige Huayra met een handbak

VIDEO: Is de Pagani Utopia een echte V12-hypercar of alleen een kunstwerk op wielen?

De Alisea is een moderne (en mooiere?) Pagani Zonda

VIDEO: Politie neemt Pagani Codalunga van 7 miljoen euro in beslag

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

Wat een naam! Krijgen we dan ook een Pagani Funda Fun?