Verrassing! De Pagani Zonda is terug. Pagani bakte de eerste Zonda’s al in de jaren negentig in de autoclave, maar Horacio’s originele supercar weigert te sterven. En om eerlijk te zijn, hebben we daar helemaal geen probleem mee. Dit is de nieuwste Pagani Zonda Zun. Ontsteek de ovens maar.
Je kijkt nog naar computerbeelden, omdat de Pagani Zonda Zun nog gebouwd moet worden. Wanneer hij klaar is, is het een van de wildste Pagani’s die de openbare weg mag betreden – dat mogen ze namelijk niet allemaal. Hij is vrij paars, ongeveer dezelfde tint als Hamilton koos voor zijn 760LH.
Het dak ontbreekt en de luchthapper op het dak lijkt op die van de Cinque Roadster. Deze loopt helemaal terug naar achteren richting een haaienvin die uitmondt in een grote achterspoiler. Allemaal van koolstofvezel, net als een hoop andere accessoires op de carrosserie. Nieuwe luchthappers voeden de 7,3-liter V12 van AMG genoeg lucht om snel in de toeren te klimmen.
Maar waarom is er een nieuwe Pagani Zonda?
Inderdaad, de productie van 136 Zonda’s is al even op z’n einde. Klanten brengen hun bestaande Pagani terug naar Horacio om de auto opnieuw samen te stellen en een in feite nieuwe auto op een bestaande basis te bouwen. Je kunt de Pagani Zonda Zun dan ook gerust als een nieuw exemplaar beschouwen zodra hij klaar is.
1scheveninger heeft op 8 juni 2019 geschreven:
Wat een naam! Krijgen we dan ook een Pagani Funda Fun?