
Zet 10 bar druk in de Peugeot 208 et voilà: de Peugeot 2008. Peugeot gooit de kleine rakker in het diepe en de kleine SUV mag fel om zich heen slaan in een van de drukst bevolkte segmenten. Hij kijkt in ieder geval vastberaden.
De Peugeot 2008 deelt zijn techniek met de Citroën C3 Aircross en de DS3 Crossback. De 2008 staat een pittige klus te wachten met concurrenten als de VW T-Cross, Seat Arona, Nissan Juke, Hyundai Kona, Kia Stonic en nog talloze andere sufjes. De designtaal van Peugeot is duidelijk: led-klauwen in de koplampen, veel vloeiende lijnen en een uitgesproken achterkant.
Deze Peugeot 2008 staat op het CMP-platform en heeft de grootste beenruimte van welke auto op dit platform dan ook. Het interieur komt je ook bekend voor: een klein stuur, een HD-scherm en sfeerverlichting waar een nachtclub jaloers op is. Apple CarPlay en Android Auto zijn aanwezig.
Peugeot 2008: de specificaties
Peugeot biedt motoren op benzine, diesel en elektra, en gebruikt voor alle opties de techniek uit de 208. De Peugeot e-2008 gebruikt dezelfde 50-kWh batterij en biedt 136 pk en 260 Nm koppel. De actieradius is 310 kilometer, wat 30 kilometer minder is dan de e-208.
De dieselmotor is een viercilinder met 100 pk. Benzine-tappers mogen een versie met 75 pk kiezen of eentje met 100 pk. Volgend jaar Dakar, dan maar?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De Peugeot 2008 is gefacelift: Dit zijn alle veranderingen

Peugeot e-2008 vs MG ZS EV vs Kia e-Soul

Peugeot 2008 PureTech 130 Allure

Peugeot e-2008 GT

Peugeot 2008 en e-2008: 1e rij-indruk

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Gaan de moederbedrijven van Dacia en Alfa Romeo fuseren?

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Alfa Romeo Junior Veloce: de leukste in zijn klasse, maar niet de beste (review)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
