
Zet 10 bar druk in de Peugeot 208 et voilà: de Peugeot 2008. Peugeot gooit de kleine rakker in het diepe en de kleine SUV mag fel om zich heen slaan in een van de drukst bevolkte segmenten. Hij kijkt in ieder geval vastberaden.
De Peugeot 2008 deelt zijn techniek met de Citroën C3 Aircross en de DS3 Crossback. De 2008 staat een pittige klus te wachten met concurrenten als de VW T-Cross, Seat Arona, Nissan Juke, Hyundai Kona, Kia Stonic en nog talloze andere sufjes. De designtaal van Peugeot is duidelijk: led-klauwen in de koplampen, veel vloeiende lijnen en een uitgesproken achterkant.
Deze Peugeot 2008 staat op het CMP-platform en heeft de grootste beenruimte van welke auto op dit platform dan ook. Het interieur komt je ook bekend voor: een klein stuur, een HD-scherm en sfeerverlichting waar een nachtclub jaloers op is. Apple CarPlay en Android Auto zijn aanwezig.
Peugeot 2008: de specificaties
Peugeot biedt motoren op benzine, diesel en elektra, en gebruikt voor alle opties de techniek uit de 208. De Peugeot e-2008 gebruikt dezelfde 50-kWh batterij en biedt 136 pk en 260 Nm koppel. De actieradius is 310 kilometer, wat 30 kilometer minder is dan de e-208.
De dieselmotor is een viercilinder met 100 pk. Benzine-tappers mogen een versie met 75 pk kiezen of eentje met 100 pk. Volgend jaar Dakar, dan maar?
Meer van TopGear


De Peugeot 2008 is gefacelift: Dit zijn alle veranderingen

Peugeot e-2008 vs MG ZS EV vs Kia e-Soul

Peugeot 2008 PureTech 130 Allure

Peugeot e-2008 GT

Peugeot 2008 en e-2008: 1e rij-indruk

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Is deze betaalbare Chinese crossover beter met een benzinemotor? (review)

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
