Peugeot 306 Dimma is een mini-Maxi

Een Peugeot 306 Maxi voor een minimaler bedrag

Foto('s): ES AutomotivePeugeot 306 Dimma
Foto('s): ES AutomotivePeugeot 306 Dimma
Foto('s): ES AutomotivePeugeot 306 Dimma
Foto('s): ES AutomotivePeugeot 306 Dimma
Foto('s): ES AutomotivePeugeot 306 Dimma
Foto('s): ES AutomotivePeugeot 306 Dimma
Foto('s): ES AutomotivePeugeot 306 Dimma
Foto('s): ES AutomotivePeugeot 306 Dimma
Foto('s): ES AutomotivePeugeot 306 Dimma
Foto('s): ES AutomotivePeugeot 306 Dimma
Foto('s): ES AutomotivePeugeot 306 Dimma
Foto('s): ES AutomotivePeugeot 306 Dimma
Peugeot 306 Dimma
Peugeot 306 Dimma
Peugeot 306 Dimma
Peugeot 306 Dimma
Peugeot 306 Dimma
Peugeot 306 Dimma
Peugeot 306 Dimma
Peugeot 306 Dimma
Peugeot 306 Dimma
Peugeot 306 Dimma
Peugeot 306 Dimma
Peugeot 306 Dimma

De Peugeot 306 Maxi was een van de tofste rallyblikken uit de jaren negentig. Al is dat geen moeilijke prestatie: bijna elke rallyauto uit de jaren negentig is een van de tofste rallyauto’s uit de jaren negentig.

Zomaar naar de dealer stappen om een Peugeot 306 Maxi voor de straat te kopen, ging wat lastig voor de meeste mensen. Daarom kon je aankloppen bij tuner Dimma voor een extra portie breedgeschouderdheid op je Peugeot 306. Daarvan staat er nu eentje te koop.

De Peugeot 306 Dimma is zowaar om aan te gluren

Het woord subtiel durven we nog altijd niet te gebruiken, maar het is grappig hoe uitgerekend Dimma, die je wellicht kent van de wijde Peugeot 205 met Testarossa-sleuven en als de vijand van subtiliteit, met zo’n prachtige, smooth bodykit komt. De wielen reiken naar de hoeken door middel van nieuwe draagarmen en stuurstangen. Van spoorverbreders is dus geen sprake. Je wiellagers zullen je dankbaar zijn.

Onder de nieuwe lak van deze Peugeut 306 Dimma schuilt de standaard 2,0-liter van de 306. Iets te mak voor een auto die zo’n grote portie van de rijstrook in beslag neemt. Een 406-donorauto met een 3,0-liter V6-motor krijg je er daarom bij. Knutsel de zescilinder in de auto en je hebt zo’n 200 pk tot je beschikking.

De Peugeot 306 Maxi kost je 15.000 euro. Wil je zelf schone handen houden, dan hangt E&S Automotive de V6 uit de 406 voor je in de auto. Dan stijgt de prijs naar 21.500 euro. Dat is nog altijd een heel stuk minder dan een echte Peugeot 306 Maxi – als je er überhaupt eentje kunt vinden.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken