De Peugeot 407 is herzien. Bezitters van de huidige generatie hoeven niet direct de dealer te contacteren om een nieuwe te bestellen. Al zal Peugeot deze zet uiteraard wel waarderen. De auto is slechts op details aangepast.
 
Je moet beide versies naast elkaar zetten om de uiterlijke verschillen te ontdekken. Wij zijn er in ieder geval nog niet uit. Het programma van de dieselmotoren is eveneens aangepakt. Zo beschikt elke HDi-motor voortaan standaard over een roetfilter. De 2,0-liter versie heeft bovendien een vermogensstijging ondergaan. Liefst vier hele pk’s krijgt ie erbij. De fabrikant belooft verder dat dit aggregaat zuiniger met de kostbare brandstof om springt. En dat betekent een verbeterde CO2-uitstoot met 150 gram per kilometer.
 
Ook brengt Peugeot een 2,0-liter Bioflex-motor in het 407-gamma, die zowel op benzine als bio-ethanol functioneert. Het is nog onduidelijk of deze variant ook naar ons land komt. Of deze magere opknapbeurt consequenties heeft voor de prijs is nog niet bekend. Als ze slim zijn in ieder geval niet. De vernieuwde 407 staat rond de zomer bij de dealer.

Reacties