Tony Bellew vertelt zijn verhaal: toen ik opgroeide, had mijn moeder eigenlijk altijd een Volkswagen Polo. Na een aantal jaren een eigen zaak te hebben gehad, besloot mijn vader een nieuwe hypotheek op ons huis af te sluiten om een zwarte BMW 318i te kunnen kopen. Wat een totale dwaas, je huis opnieuw verhypotheken voor een auto. Maar goed.

De eerste auto van Tony Bellew

Mijn eerste auto was een Rover 200 hatchback. Die was super, hij kostte 1.500 pond bij Guernsey Motors. Geloof het of niet, maar hij was rood, waarschijnlijk omdat mijn vader ’m cadeau aan me deed en hij is een Liverpool-fan. Ik niet. Die auto had ik niet erg lang.

De Ford Mondeo van Tony Bellew

Ik nam een Ford Mondeo, een brave, betrouwbare auto; er stond 190.000 kilometer op de teller toen ik ’m kocht. Ik denk dat er meer dan 330.000 op stond toen ik ’m verkocht, doordat ik elke dag op en neer naar Manchester reed voor de training en om naar het boksen te kijken. Daarnaast volgde ik ook de uitwedstrijden van Everton – al ging ik nooit verder dan de Midlands. Er zijn grenzen.

Tony Bellew en zijn Peugeot 407

Na de Mondeo had ik een Peugeot 407. Ik zal me die auto altijd herinneren, want daarin reed ik naar Finch Farm, waar Everton traint, en iedereen keek me daar dan aan alsof ik gek was geworden. Ik ­parkeerde waar de spelers parkeerden, dus die 407 stond naast Rolls-Royces, Bentleys en elke dure auto die je maar kunt verzinnen.

Van BMW naar Mercedes

Ik heb in mijn leven maar één auto nieuw gekocht – dat was een BMW 1-serie en het was een cadeautje voor m’n lief, nadat ik de Commonwealth-titel had gewonnen. Maar daar reed iemand tegenaan, helaas, dus die schreven we af en we vervingen ’m door een Mercedes E-klasse. Dat was een heerlijke auto. Ik ben eigenlijk nooit iemand geweest die auto’s kocht, ik heb ze zoveel mogelijk geleaset, want dan heb je er tenminste nooit sores mee.

Na Mercedes nam Tony Bellew weer een BMW

Na de E-klasse namen we twee auto’s – een voor m’n vrouw en een voor mij. Mijn keus viel, vanwege veel snelwegkilometers die ik moest maken naar het trainingskamp in Sheffield, op een BMW 3 Touring. Dat was de zuinigste auto die ik ooit heb gehad had. Echt, hij verbruikte ontzettend weinig en reed heerlijk – ongelooflijk soepel. Eigenlijk alles aan die auto was fantastisch, ik mis ’m tot op de dag van vandaag, al was het maar een heel bescheiden 3-serie.

Tony Bellew heeft ook een Audi gehad

Mijn vrouw had destijds een Mercedes GLE, want ze was veel met de kinderen op pad. Ik wilde graag dat ze in een SUV zouden rijden, omdat ze in geval van een ongeluk of een aanrijding dan toch veiliger zouden zitten. Daarna kocht ik een Range Rover Sport voor haar, en ik nam zelf een Audi A7.

Waar rijdt Tony Bellew nu in?

Voor mijn allerlaatste trainingskamp ooit, ook in Sheffield, kocht ik mijn huidige auto: een BMW 740Ld, en die is absoluut perfect. Ik geloof wel dat dit de beste en lekkerste auto is die ik ooit heb gehad – en ik heb er heel veel gereden, dan mocht ik ze een week lang testen. Hij rijdt tussen de 1.000 en 1.200 kilometer op een volle tank, en als ik ergens snel heen moet, nou, dat kan ie ook. In de Sport-modus vliegt ie gewoon.

Welke auto wilt Tony Bellew nog hebben?

De auto waar ik echter altijd van heb gedroomd, is de Rolls-Royce Wraith. Daar zou ik graag de hand op leggen – dat is echt de perfecte auto wat mij betreft. Begrijp me niet verkeerd: ik heb het geld ervoor, maar ik kan het thuis niet rechtvaardigen om op dit moment in mijn leven dik drie ton neer te leggen voor een auto. Ik geloof dat ik de neiging heb om bij Duitse auto’s te blijven; als kind werd me altijd verteld dat die beter waren gemaakt, maar ik weet het niet hoor – wat ik weet over auto’s kun je kwijt op de achterkant van een postzegel en dan heb je nog ruimte over voor het Onzevader.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)