Peugeot 508 kan er weer tegen

Na vier jaar heeft de Peugeot 508 een oppepper gekregen die vrij letterlijk de 'face' in 'facelift' zet. En de 'lift' ook, eigenlijk.

Niet zomaar een paar andere luchtinlaten en klaar: de 508 kreeg een neus die echt nieuw van vorm is, met een hogere, meer rechtopstaande grille en een vlakkere motorkap voor een meer potige uitstraling (en iets met voetgangersveiligheid, waarschijnlijk). Led-dagrijverlichting, -richtingaanwijzers en -mistlampen zijn standaard, en full-led koplampen zijn aanwezig op de duurdere uitvoeringen. De achterlichten werden gewijzigd en ogen nu wat frisser.

Ook het interieur werd herzien, met nieuw vormgegeven klokken en een groot 7-inch touchscreen, dat de functie van vele knoppen heeft overgenomen. Er zijn nu een dodehoekassistent en een achteruitrijdcamera beschikbaar.

Peugeot liet het onderstel voor wat het was, maar kwam wel met flinke updates op het vlak van motoren. Nieuw is de 1.6 THP 165 benzinemotor, die de bekende THP 155 vervangt en voldoet aan de Euro 6-eisen. Hij produceert – je raadt het al – 165 pk, en stoot als je kiest voor de handgeschakelde zesbak 129 g/km aan CO2 uit, een verbetering van 15 g/km. De nieuwe 2,0-liter BlueHDI diesels zijn, gezien hun vermogen van 150 en 180 pk, bijzonder schoon: respectievelijk 105 en 111 g/km. Uiteraard is er ook nog de HYbrid4 dieselhybride (3,3 l/100 km, 85 g/km), onder andere leverbaar in de vorm van de opgehoogde RXH.

De nieuwe Peugeot 508 wordt in augustus gepresenteerd in Moskou en Chengdu; in september krijgen wij 'm te zien op de autoshow van Parijs. Diezelfde maand wordt hij ook leverbaar.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws