Dat vinden wij tenminste. De vervanger voor de 407 én 607 staat in de startblokken en lijkt, zoals verwacht, behoorlijk sterk op de ‘5 by Peugeot’-conceptcar die een paar maanden geleden in Genève stond.
De auto is gegroeid ten opzichte van de 407: tien centimeter in lengte, wat het totaal op 4,79 meter brengt. De Break is twee centimeter langer. Toch ziet de 508 er niet echt groot uit; het is eerder een ranke verschijning, iets wat we sinds de 406 Coupé niet meer van Peugeot gewend zijn. Het gaat dus weer de goede kant op met de Fransen. Eerst die coole RCZ, nu dit.
In oktober zal de 508 op de autoshow van Parijs staan; begin 2011 zien we ‘m op de markt verschijnen. Een superzuinige diesel genaamd e-HDi maakt zijn opwachting, en op termijn komt er ook een 508 volgens het HYbrid4-principe (dieseltje op de voorwielen, elektromotor op de achterwielen).
Reacties