Er werd – misschien zonder dat jij het wist – gewerkt aan een elektrische versie van DTM genaamd, eh, DTM Electric. Het idee was om dit jaar het eerste seizoen op te zetten met 1.200 pk sterke race-EV’s. Een nieuw bedrijf dat de leiding van de DTM overnam, zag er van af. Jammer, want wellicht had Polestar dan mee kunnen doen met deze Polestar 6 Concept BST.
De conceptauto staat op basis van een andere conceptauto, namelijk de Polestar 6. Dit is de elektrische roadster die in 2026 in productie moet gaan. Er worden er dan 500 van gebouwd die alle 500 al verkocht zijn. De elektromotoren in de 6 zorgen voor een vermogen van 884 pk en 900 Nm koppel. We gaan er maar vanuit dat de Polestar 6 Concept BST dezelfde aandrijflijn heeft.
De conceptversie van de Polestar 6 oefent alvast op Goodwood | Foto: © Polestar
De aanpassingen voor het circuit omvatten veranderingen die je ook ziet bij sportauto’s die worden omgebouwd tot GT3’s. Denk aan een nieuwe motorkap met veel luchtsleuven, een splitter, een grote achtervleugel, een grotere spoorbreedte en bredere wielkasten. De wielen zijn vrij groot met 22 inch en de ‘race-kleurstelling’ draagt de ‘klassieke motorsportzilver’ kleur volgens Polestar. Een boel raceverwijzingen.
Gaat Polestar de autosport in?
Polestar-baas Thomas Ingenlath doet daar nog een schepje bovenop. Hij zegt: ‘Deze auto is een demonstratie van hoe ver we kunnen gaan met ons performance merk. Het is Polestar tot het maximale, zo je wilt en een demonstratie van hoe we de BST-formule kunnen toepassen op onze toekomstige line-up.’
BST is de prestatiebadge van Polestar die we nog maar één keer eerder zagen bij de Polestar 2 BST 270. We mogen dus meer prestatiegerichte Polestars verwachten. Wat dachten we van een Polestar 4 BST die het leven van de Macan Turbo zuur moet maken? Voor nu blijft het dus bij die Polestar 2 en de conceptauto die te zien is op Goodwood.
Doe maar niet heeft op 12 juli 2024 geschreven:
Nog meer Chinese greenwashing.