In het geval van designtwijfel kun je als automerk altijd teruggrijpen op een spannende carrosserielijn uit het verleden. Of je maakt een moderne versie van je oude verkooptopper en houdt daarmee je bedrijf de komende vijftien jaar boven water, *kuch* Fiat 500 *kuch*. Maar als kersvers automerk heb je geen erfgoed om op terug te vallen. Gelukkig komt de jonge Volvo-afgezant Polestar een heel eind op eigen benen. Kijk bijvoorbeeld deze Polestar O2 eens.

De Polestar O2 (dus niet nul twee, maar ooh twee – of gewoon de ‘Polestar Zuurstof’) is het tweede studiemodel in de nieuwe designtaal. De minder goed geslaagde Precept was de eerste. Voorheen leken auto’s van Polestar vooral heel erg op die van Volvo, maar daar wil het elektrische merk van af. En geef toe: dit is smakelijk. Vooral het silhouet met de kloeke achterpartij ligt zeer prettig op het netvlies. Doet ergens een beetje denken aan de Porsche 911 Speedster. Er zijn slechtere auto’s om mee vergeleken te worden.

Er zit een drone achter in de roadster

Qua specificaties is er nog niets bekend over de Polestar O2, behalve dat hij volledig elektrisch is. De carrosserie is van gelijmd aluminium en zou zeer stijf moeten zijn. Het volledige interieur bestaat uit gerecycled polyester, in ieder geval voor alle zachte delen. In de achterbank zit een drone die op rustige plekken kan opstijgen en de auto kan volgen met een snelheid tot 90 km/u.

‘Met het integreren van een autonome, filmische drone wilden we de grenzen op het techfront verleggen. En door ons innovatieve ontwerp hoef je niet te stoppen om de drone uit te laden voordat je gaat filmen, maar kun je gewoon door blijven rijden’, aldus Polestar.

De Polestar O2 luidt een nieuw tijdperk in

Maximilian Missoni, hoofd van design bij Polestar: ‘De Polestar O2 is onze visie op een nieuw tijdperk voor sportwagens. Door het plezier van rijden met een open dak te combineren met de puurheid van elektrische mobiliteit, wordt een nieuwe mix van emoties in een auto ontgrendeld. En zoals bij al onze modellen gaat het bij Polestar om meer dan alleen sprinten in een rechte lijn. Pas als je gaat sturen, begint het echte plezier.’

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)