
Gentlemen Drivers, aanschouw jullie nieuwste circuitspeeltje: de Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport. En ja, deze Porker heeft weer de juiste motor: een zescilinder boxer. Zonder turbo’s. Voordat je begint te brommen: inderdaad, deze Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport (pfoe, wat een naam) mag inderdaad alleen het circuit op. Maar waar rook is, is vuur. Of in dit geval: waar Clubsport is, is straatversie.
De 3,8-liter zescilinder in de Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport produceert 425 pk, dat is 40 pk meer dan de vorige Cayman GT4 Clubsport. De voorophanging komt van de 911 GT3 Cup en verder heeft de Cayman een rolkooi, kuipstoelen en een zespuntsgordel als standaarduitrusting. Het totaalgewicht van de auto is 1.320 kilo. ABS, tractiecontrole en zelfs airconditioning zijn gewoon aanwezig. Een zestraps-PDK zorgt voor het schakelwerk.
Je stapt al in de Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport voor 134.000 euro. Dan heb je de Trackday-versie, die bedoeld is voor mensen die simpelweg een leuk circuitspeeltje zoeken. Wil je meedoen aan officiële races, ga dan voor de Competition-versie. Deze kost 157.000 euro. Dan krijg je onder meer een grotere tank (115 liter i.p.v. 80 liter), een blussysteem en het stuur uit de 911 GT3 R. Alle prijzen zijn zonder belastingen. Van BPM is geen sprake – de auto krijgt geen kenteken.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Een sportwagen kopen is financieel gewoon een verstandige keuze, dit is waarom

Porsche stopt met de 718 Cayman en Boxster in Europa, maar er is ook goed nieuws

Kan de oude Porsche Cayman de nieuwe Porsche 718 GT4 RS een beetje bijhouden?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

Porsche 718 Spyder RS review: Een geslaagd einde van een tijdperk?

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
