
Gentlemen Drivers, aanschouw jullie nieuwste circuitspeeltje: de Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport. En ja, deze Porker heeft weer de juiste motor: een zescilinder boxer. Zonder turbo’s. Voordat je begint te brommen: inderdaad, deze Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport (pfoe, wat een naam) mag inderdaad alleen het circuit op. Maar waar rook is, is vuur. Of in dit geval: waar Clubsport is, is straatversie.
De 3,8-liter zescilinder in de Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport produceert 425 pk, dat is 40 pk meer dan de vorige Cayman GT4 Clubsport. De voorophanging komt van de 911 GT3 Cup en verder heeft de Cayman een rolkooi, kuipstoelen en een zespuntsgordel als standaarduitrusting. Het totaalgewicht van de auto is 1.320 kilo. ABS, tractiecontrole en zelfs airconditioning zijn gewoon aanwezig. Een zestraps-PDK zorgt voor het schakelwerk.
Je stapt al in de Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport voor 134.000 euro. Dan heb je de Trackday-versie, die bedoeld is voor mensen die simpelweg een leuk circuitspeeltje zoeken. Wil je meedoen aan officiële races, ga dan voor de Competition-versie. Deze kost 157.000 euro. Dan krijg je onder meer een grotere tank (115 liter i.p.v. 80 liter), een blussysteem en het stuur uit de 911 GT3 R. Alle prijzen zijn zonder belastingen. Van BPM is geen sprake – de auto krijgt geen kenteken.
Meer van TopGear


Een sportwagen kopen is financieel gewoon een verstandige keuze, dit is waarom

Porsche stopt met de 718 Cayman en Boxster in Europa, maar er is ook goed nieuws

Kan de oude Porsche Cayman de nieuwe Porsche 718 GT4 RS een beetje bijhouden?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

Porsche 718 Spyder RS review: Een geslaagd einde van een tijdperk?

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Volkswagen leende een ‘eng’ trucje van 500 jaar geleden voor de koplampen van deze goedkope VW

In Duitsland waarschuwen ze voor ‘nieuwe boetemethode’ (en dat is voor Nederland best grappig)

Huis te duur? Blijkbaar kun je langs de snelweg gratis wonen in Nederland

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

De overheid zoekt 24.000 (!) nieuwe auto’s, waaronder misschien weer Porsches
