
Dit – als je lichtjes je ogen dichtknijpt – is waarschijnlijk hoe de nieuwe Porsche 911 GT3 (992) eruitziet. De vleugel die je op dit moment aanstaart, is de nieuwste optie voor de Porsche 911. En het is geen oude voorraad van de Halfords, neen, Porsche testte het winkelwagen-handvat 55.000 kilometer op Nardo. Dat is drie keer meer dan Pagani nodig had voor de Imola.
De Aerokit komt altijd in combinatie met de SportDesign-optie, waarbij de kentekenplaat naar boven verschuift en het geheel meer op de 991-generatie gaat lijken. De zijskirts en splitter op de neus zijn ook nieuw, deze onderdelen ondergingen 90.000 kilometer aan testwerk. Ook hier bestaat het vermoeden dat de ingenieurs van Porsche het nét even iets te veel naar hun zin hadden.
Of waren de vele kilometers geoorloofd omdat de gegevens ook gebruikt worden voor de ontwikkeling van de Porsche 911 GT3? Het lijkt namelijk wat veel voor een simpele optie van 6.006 euro. Oh, en pas op als je in een drempelrijk oord woont, want Porsche waarschuwt in de configurator voor een ‘aanzienlijk kleinere kleinere aan- en afloophoek’.
Meer van TopGear


Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Opel heeft nu een auto met AWD die sneller is dan de legendarische Opel Calibra Turbo 4×4

Stokoude dieselbus van bijna 20 jaar oud verkoopt beter dan Tesla

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Waarom hoor ik tegenwoordig het piepje van de Flitsmeister niet meer? Zo zet je hem weer aan

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Binnenkort verbod op contante betalingen hoger dan 3.000 euro – wat betekent dit als je een tweedehandsauto koopt?

Politie waarschuwt voor vluchtstrookbendes in Nederland – zo willen ze jou oplichten
