Dit – als je lichtjes je ogen dichtknijpt – is waarschijnlijk hoe de nieuwe Porsche 911 GT3 (992) eruitziet. De vleugel die je op dit moment aanstaart, is de nieuwste optie voor de Porsche 911. En het is geen oude voorraad van de Halfords, neen, Porsche testte het winkelwagen-handvat 55.000 kilometer op Nardo. Dat is drie keer meer dan Pagani nodig had voor de Imola.
De Aerokit komt altijd in combinatie met de SportDesign-optie, waarbij de kentekenplaat naar boven verschuift en het geheel meer op de 991-generatie gaat lijken. De zijskirts en splitter op de neus zijn ook nieuw, deze onderdelen ondergingen 90.000 kilometer aan testwerk. Ook hier bestaat het vermoeden dat de ingenieurs van Porsche het nét even iets te veel naar hun zin hadden.
Of waren de vele kilometers geoorloofd omdat de gegevens ook gebruikt worden voor de ontwikkeling van de Porsche 911 GT3? Het lijkt namelijk wat veel voor een simpele optie van 6.006 euro. Oh, en pas op als je in een drempelrijk oord woont, want Porsche waarschuwt in de configurator voor een ‘aanzienlijk kleinere kleinere aan- en afloophoek’.
Reacties