
Dit – als je lichtjes je ogen dichtknijpt – is waarschijnlijk hoe de nieuwe Porsche 911 GT3 (992) eruitziet. De vleugel die je op dit moment aanstaart, is de nieuwste optie voor de Porsche 911. En het is geen oude voorraad van de Halfords, neen, Porsche testte het winkelwagen-handvat 55.000 kilometer op Nardo. Dat is drie keer meer dan Pagani nodig had voor de Imola.
De Aerokit komt altijd in combinatie met de SportDesign-optie, waarbij de kentekenplaat naar boven verschuift en het geheel meer op de 991-generatie gaat lijken. De zijskirts en splitter op de neus zijn ook nieuw, deze onderdelen ondergingen 90.000 kilometer aan testwerk. Ook hier bestaat het vermoeden dat de ingenieurs van Porsche het nét even iets te veel naar hun zin hadden.
Of waren de vele kilometers geoorloofd omdat de gegevens ook gebruikt worden voor de ontwikkeling van de Porsche 911 GT3? Het lijkt namelijk wat veel voor een simpele optie van 6.006 euro. Oh, en pas op als je in een drempelrijk oord woont, want Porsche waarschuwt in de configurator voor een ‘aanzienlijk kleinere kleinere aan- en afloophoek’.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear







Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw



Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden



Nieuwe stickeropties voor Porsche 911 Dakar verwijzen naar rijke rallyverleden


Porsche 911 GT3 RS vs Porsche 718 Cayman GT4 RS: Welke is beter?



Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt de meest verfijnde circuit-911 aller tijden?







Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar






Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw



Oeps: Porsche-dealer verkoopt per ongeluk Panamera’s voor 16.500 euro


De Porsche Vision 357 toont hoe een Porsche eruit had gezien als het merk vandaag werd opgericht


De Porsche Panamericana is de opa van de nieuwe 911 Dakar



Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden







Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar






Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw



Nieuwe stickeropties voor Porsche 911 Dakar verwijzen naar rijke rallyverleden



Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt de meest verfijnde circuit-911 aller tijden?


Walkaround Porsche 911 Dakar: Alles wat je moet weten over de offroad-911


Dit is de extreem coole Porsche 911 Dakar – met een wrap van 26.000 euro







Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag






Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw


Deze SR10 XXR is een nog snellere Radical


De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn


Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?







Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


De BMW XM Label Red gaat meedoen aan Pikes Peak






Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw



Oeps: Porsche-dealer verkoopt per ongeluk Panamera’s voor 16.500 euro


BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)


Met deze eenvoudige tips hou je je roadtrip zo goedkoop mogelijk


Porsche heeft de Parijs-Dakar 959 van Jacky Ickx gerestaureerd


Deze Nissan Ariya gaat van de Noordpool naar de Zuidpool rijden


Deze elektrische Xpeng P7 en G9 komen naar Nederland


Jammer: Je mag geen wallride meer doen van NASCAR







Reacties