
Dit – als je lichtjes je ogen dichtknijpt – is waarschijnlijk hoe de nieuwe Porsche 911 GT3 (992) eruitziet. De vleugel die je op dit moment aanstaart, is de nieuwste optie voor de Porsche 911. En het is geen oude voorraad van de Halfords, neen, Porsche testte het winkelwagen-handvat 55.000 kilometer op Nardo. Dat is drie keer meer dan Pagani nodig had voor de Imola.
De Aerokit komt altijd in combinatie met de SportDesign-optie, waarbij de kentekenplaat naar boven verschuift en het geheel meer op de 991-generatie gaat lijken. De zijskirts en splitter op de neus zijn ook nieuw, deze onderdelen ondergingen 90.000 kilometer aan testwerk. Ook hier bestaat het vermoeden dat de ingenieurs van Porsche het nét even iets te veel naar hun zin hadden.
Of waren de vele kilometers geoorloofd omdat de gegevens ook gebruikt worden voor de ontwikkeling van de Porsche 911 GT3? Het lijkt namelijk wat veel voor een simpele optie van 6.006 euro. Oh, en pas op als je in een drempelrijk oord woont, want Porsche waarschuwt in de configurator voor een ‘aanzienlijk kleinere kleinere aan- en afloophoek’.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Van deze superzeldzame 911 worden er maar 1.974 gebouwd

Deze heerlijke Porsche 911 GT3 Touring in Rubystone Red kan van jou zijn

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Blijkbaar kun je heel eenvoudig moderne auto’s jatten met een simpel ‘JBL-speakertje’

Waarom je nu ook bruine verkeerslichten kunt tegenkomen in Nederland

Opvallend: zo (on)veilig is de Duitse Autobahn echt vergeleken met Nederland, waar we netjes 100 rijden

Mazda boekt doorbraak en komt binnenkort met de ‘ultieme verbrandingsmotor’ die extreem efficiënt is

ANWB waarschuwt: banden die te goed zijn, kunnen ook gevaarlijk zijn
