
Dit – als je lichtjes je ogen dichtknijpt – is waarschijnlijk hoe de nieuwe Porsche 911 GT3 (992) eruitziet. De vleugel die je op dit moment aanstaart, is de nieuwste optie voor de Porsche 911. En het is geen oude voorraad van de Halfords, neen, Porsche testte het winkelwagen-handvat 55.000 kilometer op Nardo. Dat is drie keer meer dan Pagani nodig had voor de Imola.
De Aerokit komt altijd in combinatie met de SportDesign-optie, waarbij de kentekenplaat naar boven verschuift en het geheel meer op de 991-generatie gaat lijken. De zijskirts en splitter op de neus zijn ook nieuw, deze onderdelen ondergingen 90.000 kilometer aan testwerk. Ook hier bestaat het vermoeden dat de ingenieurs van Porsche het nét even iets te veel naar hun zin hadden.
Of waren de vele kilometers geoorloofd omdat de gegevens ook gebruikt worden voor de ontwikkeling van de Porsche 911 GT3? Het lijkt namelijk wat veel voor een simpele optie van 6.006 euro. Oh, en pas op als je in een drempelrijk oord woont, want Porsche waarschuwt in de configurator voor een ‘aanzienlijk kleinere kleinere aan- en afloophoek’.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

Hoonipigasus is de Porsche 912 met 1.400 pk van Ken Block voor Pikes Peak

Buitenspelen in de Audi RS 3, BMW M3, Porsche 911 en Lamborghini Aventador SVJ

Nieuw Nürburgringrecord voor de kortste ronde?

De Marc Philip Gemballa Marsien ziet er ook in New York buitenaards uit

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

De Manhart Cayenne CRT 800 heeft 1.090 Nm en een net niet voorspelbaar aantal pk’s

Hoonipigasus is de Porsche 912 met 1.400 pk van Ken Block voor Pikes Peak

De elektrische Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance kan een nieuwe raceklasse vormen

Buitenspelen in de Audi RS 3, BMW M3, Porsche 911 en Lamborghini Aventador SVJ

Buitenspelen in de Audi RS 3, BMW M3, Porsche 911 en Lamborghini Aventador SVJ

De Marc Philip Gemballa Marsien ziet er ook in New York buitenaards uit

De Porsche 911 Sport Classic is de tofste 911 tot nu toe – op één dingetje na

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Dit is de Techart Porsche 911 Turbo van DJ La Fuente

Porsche 911 GTS (992)

Deze eigenaar verbouwde zijn geweldige Ford GT40 en Mustang met YouTube-kennis

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

Hoonipigasus is de Porsche 912 met 1.400 pk van Ken Block voor Pikes Peak

De Audi RS 3 Limousine maakt ons verdrietig voor een elektrische toekomst

Volgende week is benzine in Duitsland 50 cent goedkoper dan bij ons

Rijdt de Mercedes EQB 300 zo vriendelijk als hij eruitziet?

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

Deze Chevrolet Bel Air heeft 650 pk uit een moderne V8 en moet 333.000 euro kosten

Volgende week is benzine in Duitsland 50 cent goedkoper dan bij ons

De eerste elektrische Lamborghini komt eind dit decennium

Rolls-Royce onthult exclusieve Boat Tail

Een pk-limiet voor nieuwe auto’s? Dat kon best eens een heel goed idee zijn

Reacties