
Geen enkele man cave is compleet zonder dit prachtige stuk huisvlijt van TopGear-lezer Wilfried Peels. Deze exclusieve Porsche 911-bar bestaat uit onderdelen (kijk maar naar het stickertje in de klepopening) van de 964 Turbo die zijn zescilinder boxermotor verruilde voor een eencilinder champagnekoeler. Het ronkt niet, maar het smaakt wel.
De Porsche 911 Turbo van deze generatie stond door zijn achterin geplaatste turbomotor (verkeerd remmen = dood) in de boeken als de widowmaker. Dit exemplaar kun je beter bestempelen als partymaker of en is, als je het te bont maakt, enkel gevaarlijk voor hersencellen. Of als sfeermaker, want de achterlichten (en de kentekenplaatverlichting – details!) werken echt.
De Porsche 911-bar haal je niet in de winkel. Als je ‘m heel graag wilt, kun je ons een berichtje sturen – dan brengen wij je in contact met Wilfried. De prijs is op aanvraag. Of dit exemplaar al verkocht is, durven we niet te zeggen. Voor genoeg stapeltjes biljetten maakt ie ongetwijfeld een nieuwe voor je.
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear




Nieuwe stickeropties voor Porsche 911 Dakar verwijzen naar rijke rallyverleden



Porsche 911 GT3 RS vs Porsche 718 Cayman GT4 RS: Welke is beter?


Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt de meest verfijnde circuit-911 aller tijden?


Kijk hoe klassieke Porsches door het stof gaan tijdens de Safari Classic Rally


Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment



De Porsche Vision 357 toont hoe een Porsche eruit had gezien als het merk vandaag werd opgericht


De Porsche Panamericana is de opa van de nieuwe 911 Dakar



Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden


Kooptip: Deze bijzondere Porsche 944 6×6 moet een serieus bedrag opleveren



Nieuwe stickeropties voor Porsche 911 Dakar verwijzen naar rijke rallyverleden



Porsche 911 GT3 RS vs Porsche 718 Cayman GT4 RS: Welke is beter?


De Porsche 911 restomod van Theon Design heeft een supercharger en actieve ophanging


Singer neemt geen orders meer aan voor de ‘Classic’ Porsche 911 964


De Singer Turbo Study is nog krachtiger geworden, maar blijft luchtgekoeld


De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen


Dit is de enige RUF Ultimate ter wereld


Dit is de fantastische Singer Turbo Study met 450 pk en moderne turbo’s


Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?



Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt


Dit is de Nederlandse prijs van de Lucid Air Grand Touring



Deze Mercedes SLR McLaren Stirling Moss gaat zo goed als nieuw onder de hamer


Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione


De oude Le Mans-kleuren van Bugatti staan de Centodieci erg goed


De Audi RS 6 e-tron is een grote jongen en komt in 2024


Audi presenteert de Activesphere: deels luxe crossover, deels pick-up



Deze Mercedes SLR McLaren Stirling Moss gaat zo goed als nieuw onder de hamer



De Porsche Vision 357 toont hoe een Porsche eruit had gezien als het merk vandaag werd opgericht


Deze BMW 1602 is gemaakt van koolstofvezel en heeft de motor van een M3


Gecondoleerd: De Volkswagen Up is definitief dood, ook de normale versies


Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)


Je auto een dag van tevoren bij garage neerzetten? Misschien kun je dat beter niet doen



Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt


Meer power nodig? Koop deze straalmotor uit een Concorde


Herrezen uit de dood: Suzuki komt met een elektrische Jimny voor Europa!


S. heeft op 9 februari 2019 geschreven:
Contact