
Porsche heeft bevestigd dat er bij de bouw van de nieuwe Porsche 911 – de 992-generatie – rekening wordt gehouden met een potentiële hybride-aandrijflijn. Blijkbaar is het de bedoeling dat we over een paar jaar een Porsche 911 Hybrid mogen aanschouwen.
De komende jaren niet
De première van de nieuwe Porsche 911 992 staat gepland tijdens de Los Angeles Motor Show. Porsche 911-baas August Achleitner heeft nu alvast laten weten: ‘Hij is voorbereid op hybride-krachtbron in de toekomst, maar de komende paar jaar zal er nog geen hybride-versie in productie gaan, we wachten tot er betere batterijen beschikbaar zijn.’
Voorbereidingen op een Porsche 911 Hybrid
De nieuwe Porsche 911 dumpt de oude PDK-bak met zeven versnellingen en krijgt in ruil daarvoor een nieuwe transmissie die ook in de Panamera te vinden is – eentje met acht versnellingen en nog belangrijker: ruimte voor een elektromotor. De Porsche 911 Hybrid zal dus geen losse motor op de voorwielen krijgen, maar voegt zijn elektrokracht al toe bij de transmissie.
Ook is er in de nieuwe 911 rekening gehouden met de nodige ruimte voor de batterijen. Zo kan de Porsche 911 Hybrid in productie gaan wanneer de tijd rijp is. Daarnaast heeft Porsche meer aluminium in de auto verwerkt om de zwaardere schakelbak en de hybride-motor tegemoet te komen. Porsche heeft laten weten dat de 992-generatie ongeveer hetzelfde gewicht heeft als de zijn voorganger.
Meer van TopGear


Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Lincoln Aviator: perfect voor Nederland?

Audi e-tron GT Concept: waar kan ik Taycanen?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)
