
Porsche heeft bevestigd dat er bij de bouw van de nieuwe Porsche 911 – de 992-generatie – rekening wordt gehouden met een potentiële hybride-aandrijflijn. Blijkbaar is het de bedoeling dat we over een paar jaar een Porsche 911 Hybrid mogen aanschouwen.
De komende jaren niet
De première van de nieuwe Porsche 911 992 staat gepland tijdens de Los Angeles Motor Show. Porsche 911-baas August Achleitner heeft nu alvast laten weten: ‘Hij is voorbereid op hybride-krachtbron in de toekomst, maar de komende paar jaar zal er nog geen hybride-versie in productie gaan, we wachten tot er betere batterijen beschikbaar zijn.’
Voorbereidingen op een Porsche 911 Hybrid
De nieuwe Porsche 911 dumpt de oude PDK-bak met zeven versnellingen en krijgt in ruil daarvoor een nieuwe transmissie die ook in de Panamera te vinden is – eentje met acht versnellingen en nog belangrijker: ruimte voor een elektromotor. De Porsche 911 Hybrid zal dus geen losse motor op de voorwielen krijgen, maar voegt zijn elektrokracht al toe bij de transmissie.
Ook is er in de nieuwe 911 rekening gehouden met de nodige ruimte voor de batterijen. Zo kan de Porsche 911 Hybrid in productie gaan wanneer de tijd rijp is. Daarnaast heeft Porsche meer aluminium in de auto verwerkt om de zwaardere schakelbak en de hybride-motor tegemoet te komen. Porsche heeft laten weten dat de 992-generatie ongeveer hetzelfde gewicht heeft als de zijn voorganger.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Lincoln Aviator: perfect voor Nederland?

Audi e-tron GT Concept: waar kan ik Taycanen?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Dit kost het om een V6 met 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper
